Gå til innhold
Arkivverket

Manglende farsslekt om min morfars farslekt


Jenny helene
 Del

Recommended Posts

Jeg ønsker å finne slekten til min oldefar. På my heritage finner jeg bare navnet på farens han, uten fødselsår. Jeg fjernlånet bygdebøkene til Frosta kommune, der han kom fra, og prøvde å finne under gården der han vokste opp. Fant ingenting om og faren hans verken under gården, eller i bøkene generelt, nesten som han aldri har eksistert. Noen som har noen erfaring med å løse et slikt problem. Jeg vil også spørre om noen annet. Jeg ønsker å finne bilde av min bestefar, hvordan kan jeg gå fram?

 

Hilsen Kari Stabben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kari.

Hvis du forteller oss navn og årstall og sted er det sikkert noen her som kan hjelp deg. 😊

Hva heter din oldefar?

Endret av Leif B. Mathiesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør alle slektninger om fotografier. Som regel så finnes det noe på loft eller i en skuff.

Du kan avfotografere bildene og levere orginalene tilbake. Mye arbeid men  det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg kjenner ingen. Jeg fikk vite at jeg hadde en annen morfar enn jeg trodde i høst, da mammas biologiske søskenbarn ringte henne. Jeg var på besøk hos mamma akkurat da. Mamma har holdt dette hemmelig for meg hele livet, og min biologiske bestefar døde da jeg var Ca 20 år. Jeg har kontakt med mamma, men hun finner ikke bilde av min bestefar. Det er ingen andre å spørre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kari Elise Stabben skrev:

Problemet er at jeg kjenner ingen. Jeg fikk vite at jeg hadde en annen morfar enn jeg trodde i høst, da mammas biologiske søskenbarn ringte henne. Jeg var på besøk hos mamma akkurat da. Mamma har holdt dette hemmelig for meg hele livet, og min biologiske bestefar døde da jeg var Ca 20 år. Jeg har kontakt med søskenbarnet til mamma, men hun finner ikke bilde av min bestefar. Det er ingen andre å spørre

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kari Elise Stabben skrev:

På my heritage finner jeg bare navnet på farens han, uten fødselsår.

 

Hva heter faren hans??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så fint at du har fått svar. Jeg så dette litt for sent her inne ja. Sitter med mye informasjon om slekter på Frosta, og jeg har alle de nye Frostabøkene. Var det

de gamle eller de nye bøkene du lånte? De 2 gamle er bind 1 og 2, bind 3 og 4 er historiske bind og bind 5-13 er om gårdene. Jeg har alle bortsett fra de 2

gamle bøkene, og har også skrevet av navn fra skifter 1693-1830(inkludert skiftedestinasjoner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lånte alle bøkene. Problemet var at jeg hadde feil navn på person. Det riktige navnet på min tippoldefar var Johan Arnt Gundersen ( men faren hans het vist Andreas Andreassen), han var tjener på Vinge gård. Tippoldemoren min het Karen Kristine Kristoffersdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karen Kristine var vist opprinnelig fra Holmberget på Frosta, Johan Arnt var fra Åsen. Jeg fikk vite at jeg hadde en annen bestefar enn jeg trodde i høst. Har alltid vært opptatt av slekt, derfor prøver jeg å nøste opp i løse tråder kan du si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.