Gå til innhold
Arkivverket

Thor Hansen, f-1935, d-2007


Haakon Haug
 Del

Recommended Posts

Hei. 

 

Jeg er relativt ny på dette her, men prøver å finne litt opplysninger om min far, Thor Hansen, født 10.April 1935, jeg tror i Oslo - død, August 2007 i Sverige.  Finner ingenting i Digitalarkivet og har uten å vite mye om slektsforskning prøvd å finne hans foreldre igjen som jeg vet ingenting om i det hele tatt. Ingen spor på Myheritage, Geni osv, så jeg blir litt rådløs. 

 

Det ble fortalt en del historier rundt hans liv som jeg verken kan bekrefte eller avkrefte, men min familie har ingen kunnskap om slekten på hans side, så skulle gjerne ha fått litt hjelp.

 

Tusen takk. 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan nok ikke hjelpe deg med fødsel/dåp, for kirkebøker og fødselsregistre fra 1930 og utover er sperret, da de kan inneholde opplysninger om adopsjon. Her står det litt mer (scroll deg litt nedover på siden): https://www.digitalarkivet.no/content/restricted-kb

 

Thor Hansen er heller ikke et helt uvanlig navn. Vet du når han flyttet til Sverige og/eller hvor han døde hen i Sverige i 2007? 

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Fra Sveriges dödbok står følgende: 

19350410-6893

Hansen, Thor

Box 3003, Hisings Backa

Död 23/8 2007.

Folkbokförd i Farsta, Stockholms stad (Stockholms län, Södermanland).

Född 10/4 1935 (ingen uppgift om födelseort)

Frånskild man (12/3 2003).
--------------
Källor:
FK
Det står ingenting om fødested (dvs. ingen uppgift). Men vedk. var folkbokförd i Farsta, Stockholms stad så kanskje noe å se nærmere på der..

Som nevnt av Grethe er fødselsregistere i Norge sperret fra 1930. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er helt rå må jeg si, dette er treff på alle punkter og siden det er et svenskt personnummer, så kan jeg kanskje gå videre med å finne det norske og deretter treff på fødested. 

 

Men her må jeg vel kanskje inn på riksarkivet etterhvert. Supre dere er altså, takker så mye hittil 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Thor hansen kom til Sverige,Västerås Lundby i 1976 med familien.

I telling 1980 finner jeg han med hustru og fire barn.

Han ble skilt 1983,gift igjen 1988.

 

Finner ikke hustru og barna fra 1.ekteskap i Sverige i dag,mulig de kom tilbake til Norge.

 

Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.