Gå til innhold
Arkivverket

Anna Byrkjeland


Robert Byrkjeland Haga
 Del

Recommended Posts

Hei.

Eg leter etter søskenbarnet ( mann) til min mor. Eg vet ingenting om han.

Vist han lever er han mellom 75-80 år. Rykte sier at han bor i Stavanger.

Hans mor Anna Byrkjeland Født 1925. Anna sin far Jan Byrkjeland f-1903. (min oldefar) Anna si mor Konstanse Byrkjeland f-1900. ( min oldemor)

Anna /Tanten til min mor ble jaget hemmenfra ( Sveio) under krigen da hun ble gravid med en tysker.

Hun flyttet til et pikeheim i bergen. Hun fødet en sønn i bergen. Hun døde 1948. Etter å ha vært syk av toberkulose. Og vært innlagt på sanatorium i Sand.

Eg har fått opplyst at det var Rødekors som drev dette sanatoriet. Vet dere hvor eg kan lete etter henne og evt. Sønnen. Er det noe pasient liste over sanatoriet?

Opplysning ang. Hennes døds år. Fant eg i gards og ættesoge bok fra Sveio. Eg har prøvd å leite litt på internett. Men uten hell og finne noen spor etter Anna og evt. Sønnen. Men eg er ikke noe spesielt teknisk på data.

Eg setter veldig stor pris på hjelp. Evt. Hvor eg skal søke videre.

Anna sin bror Ola Byrkjeland ( min morfar er død og eg har ikke noen å spørre i min familie)

Med vennlig hilsen, Robert Byrkjeland Haga. Sveio/ Valevåg Tlf. 92299916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Kristian Hunskaar (Arkivverket) locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.