Gå til innhold
Arkivverket

På jakt etter anene til nålevende person


Lene Benedicte Lauritzen
 Del

Recommended Posts

Jeg ble fortalt for mange år siden at jeg hadde en tremenning som spilte på Strømsgodset rundt 1990. 

Derfor lurer jeg på om det er noen her med god kjennskap til gammel fotballhistorie og/eller slekter i Drammen, i håp om å bekrefte/avkrefte dette.

 

Er det greit, eller er det på kanten?

 

Send meg i tilfelle en personlig melding.

 

Tillegg:

Bare for å klargjøre så er det meg totalt likegyldig at det er en gammel idrettsutøver. Det eneste jeg er interessert i er å løse dette "mysteriet" om det er slekt eller ei, samt hvordan den eventuelle misforståelsen kan ha oppstått.

Endret av Lene Benedicte Lauritzen
Tillegg og oppretting av skrivefeil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 30.1.2021 den 14.59, Grethe Flood skrev:

Takk for svar, og beklager treg respons, jeg så det ikke før nå.

 

Det jeg lurer på er om det er mulig å finne hvem hans besteforeldre eller oldeforeldre var, slik at jeg kan finne ut av om vi faktis er slekt eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å søke etter nålevende personer er litt utfordrende på grunn av tilgjengeligheten på kilder og personvernet.

 

Spesielt hvis du ikke har noe spesifikt navn å gå ut fra.

 

Hvis du ikke kjenner igjen noen navn på bilde som Grethe la ut lenke til?

 

Hva med å gå andre veien, som kan være enklere når det gjelder tiden etter 1930ish?

 

Hvis det er en tremenning det er snakk om, så er det vel felles oldeforeldre. Da kan det være enklere å følge etterslekten til dine 8 oldeforeldre ved hjelp av tilgjengelige skriftelige kilder, gravminner, dødsannonser i avser samt muntlige kilder fra slektninger. For så å se om du finner noen navn som passer til navnene på lagbildene på siden til Strømsgodset som Grethe la ut lenke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.