Gå til innhold
Arkivverket

Diplomavskrifter frå Blakar i Lom


Klaus J. Myrvoll
 Del

Recommended Posts

Eg undrast på um Riksarkivet hev avskrifter av den diplomsamlingi som finst på garden Blakar på Lom. Dei eldste diplomi i denne samlingi er publiserte i tidlege band av Diplomatarium Norvegicum, og eg hev funne ut at dokument som er yngre enn deim som vart tekne med i DN, hev vorte skrivne av for Riksarkivet i 1877 ved innlån frå Sevald Blaker på Lom. Desse avskriftene er derimot ikkje å finna i Riksarkivets diplomavskrifter som vart skanna av friviljuge frå Norsk slektshistorisk forening for ein del år sidan (i alle fall hev ikkje eg vore i stand til å finna deim i den noko ufullstendige presentasjonen dei hev fenge på Digitalarkivet). Er det so at Riksarkivet (Kjeldeskrift) sit på andre (og eldre) avskrifter enn deim som vart skanna då?

 

Eg etterlyser elles ei skanning av den svært nyttige katalogen yver alle diplom, både originalar og avskrifter, som hev vore tilgjengeleg for gjester til lesesalen på Riksarkivet. Her fanst både eit kronologisk register og eit topografisk register. Slik diplomi og avskriftene er publiserte digitalt no, er det uråd å finna relevante diplom av di ein ikkje hev denne katalogen, som var ein framifrå inngang til heile materialet. Dette burde vera ei prioritert (og svært yverkomeleg) uppgåva å få skanna.

 

Helsing Klaus Johan Myrvoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Den avskriftsamlinga som vart skanna for nokre år tilbake av frivillige frå NSF, var ikkje Riksarkivets avskriftsamling, men NHKI (Norsk Historisk Kjeldeskrift-Institutt) si samling med avskrifter av innlånte diplom. Det kan fort vera årsaka til at diplomavskriftene frå Blakar ikkje er med der. No sit ikkje eg i Oslo lenger som du veit, så eg må undersøka litt kvar dei kan befinna seg. Riksarkivet har ei avskriftsamling, medan diplomsamlinga same stad har ei anna, og ettersom eg ikkje sjølv har vore inne og kikka på nett avskriftene frå Blakar må eg høyra med litt betre plasserte folk før du får eit svar på spørsmålet ditt.

 

Når det gjeld skanning av registra, er ikkje eg usamd med deg i at dette burde vore skanna. Eg skal ta det med meg vidare, og sjå om det let seg gjera å få det inn på prioriteringslista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for uppklårande svar, Jo Rune! Det er i grunnen godt nytt, for då er det endå meir å henta i Riksarkivet enn det som er lagt ut i Digitalarkivet so langt. Likevel høyrest det unekteleg ut som ei upraktisk ordning med alle desse ulike avskriftssamlingane – ei digitalisering av det heile vilde sjølvsagt bøta på det. Eg vonar Arkivverket ikkje undervurderer dei mange brukarane som er interesserte i det eldre materialet, medrekna diplomi, og set litt fart i digitaliseringi av desse heilt sentrale kjeldone til perioden 1570–1670, perioden millom DN og dei komplette kjeldeseriane (skifteprotokollar, tingbøker osb.). Å få registri til diplomi digitaliserte vilde vera ei god byrjing. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.