Gå til innhold
Arkivverket

Søkbare Fangeprotokoller m/fotografier, Oslo


Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

 

Botsfengslet (i Christiania), Fotografier, nr. 62: fangealbum 1889 - 1894 med søkbart register.

Bla i skannet utgave   -  ikke søkbar.

 

Nr. 62 er altså ikke søkbar, selv om det står det.

Nr. 61 med søkbart register er faktisk søkbar, så hvorfor ikke nr. 62?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Berit Knudsen skrev:

Botsfengslet (i Christiania), Fotografier, nr. 62: fangealbum 1889 - 1894 med søkbart register.

Bla i skannet utgave   -  ikke søkbar.

 

Nr. 62 er altså ikke søkbar, selv om det står det.

Nr. 61 med søkbart register er faktisk søkbar, så hvorfor ikke nr. 62?

 

Jeg antar at du henviser til dette Finn kilde-søket: https://www.digitalarkivet.no/search/sources?s=%2BBotsfengslet+(i+Christiania)%2C+%2BFotografier+søkbart+%2Bregister&from=&to=&format=all&archive_key=

 

Årsaken er at det ett felles register for hele tidsrommet 1884-1894, og at hvert register bare kan kobles til én kilde. For å få til "Søk i kilden"-lenke på begge fangealbumene, må det søkbare registeret deles i to og republiseres.

 

Jeg flyttet spørsmålet til Spørsmål om transkribert materiale, slik at de rette vedkommende blir oppmerksomme på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for greit svar.

 

Jeg så det som to forskjellige protokoller da det sto nr. 61 og nr. 62, og forskjellige årstall.

Det må vel være mulig å løse dette på en grei måte.

Hva med å skrive samme årstall på begge to  1884 - 1894

Eller  se i 62. Jeg vet ikke.

 

Det blir spennende å se hva den avdelingen svarer/gjør

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Berit Knudsen skrev:

Takk for greit svar.

 

Jeg så det som to forskjellige protokoller da det sto nr. 61 og nr. 62, og forskjellige årstall.

Det må vel være mulig å løse dette på en grei måte.

Hva med å skrive samme årstall på begge to  1884 - 1894

Eller  se i 62. Jeg vet ikke.

 

Det blir spennende å se hva den avdelingen svarer/gjør

 

Ja, det er to forskjellige protokoller, og disse er da publisert hver for seg. Men så er det laget ett felles register til disse. I senere tid har Digitalarkivet vært nøye med å splitte registrene, slik at det blir et 1:1-forhold mellom protokoller og registre, men her har vi nok å gjøre med et register fra noen år tilbake, hvor dette ikke er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.