Gå til innhold
Arkivverket

SF Gloppen - hjelp til å pusle saman ein slektsforbindelse - Holvik / Austrheim / Ravnestad / Sande / Berstad, tidleg 1700-tal.


Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

I 1709 gifter Ola Rasmusson Fitje seg med Anne Jonsdtr Holvik. Ola døyr i 1718; ekteskapet var barnlaust, sidan Anne så langt eg kan forstå, var godt oppe i åra. Eg har så langt ikkje hatt noko foreldretilknyting på henne. 

 

I 1724 finn eg følgjande innføring i pantebok for Nordfjord:

 

Vi underteignede samtloige arvinger og paarørende till Enc-

ken Ane Joensdatter Indre Fittie har med hin anden indgaaet

og oprætted efterskrefne Contract og foreening -

 

Belover og tilsiger ieg Joen Andersen Hollevigen for mig,

min hustru og vores arvinger, at vi vell og christelig skall anta-

ge os Encken Ane Joensdatter Indre Fittie og hende udi vores Huus

vell og skikkelig underholde og forsiune med fornødne Klæder

og føde saa lenge hun lever, og naar hun ved døden afgaar, hende

sømmelig lade begrave, og hendes efterladende gield betale, saa

vi os imod hende i alle maade lovlig og vell skall forholde, og

det alt saaledes som baade for Gug og Øfrigheden forsvarligt kand

eragtes.

Der imod belover og tilsiger vi Anders Poulsen Østrim og

Arne Rafnestad paa egne og vore medarvinger Ole Berstad

og Knud Sandes vegne, at naar bemelte Joen Hollevigen og

hands hustrue denne deris forpligt og Løfte imod Encken Ane

Joensdatter Indre Fittie rigtig har holdt og efterlevet, da

skall hand. For sig, son hustrue og deris arvinger, nyde, eye

og beholde alle hendes Midler og Eyendeler være sig med hvad

navn de har eller nefnis kand, som hun nu eyer eller eyen-

dis vorde, eller og till hendes død kan findes i behold, saa hver-

ken vi eller vores Arvinger skall begiere ringeste deel eller

 

Part der af i nogen maade, men være u-anket og u-paatalt till be-

melte Joen Hollevigen, hands hustrue og deris arbinger i alle optenke-

lige maade. Det til betræffelse har vi denne vores indgangne Con-

tract med egne hender underskrefvet og forseigletm saa og venligen om-

bedet underteignede tvende Dannemænd af Lovretted, de dette med

op til vitterlighed ville forseigle. Actum Wereids Tingstue den 17.

Marti anno 1724.

 

Joen Andersen

Hollevigens boemerke

 

Paa egne og vore medarvinger Ole Ber-

stad og Knud Sandes vegne underskriver og

forseigler.

 

Anders Poulsen

Østrims boemerke

 

Arne Rafne-stads Zignet.

 

Eg skal kome tilbake til med mine teoriar om slektskapen, men vil fyrst spørje om det er nokon som tilfeldigvis har oversikt over dette frå før.

 

Vi må hugse at desse mennene som er nemnde, ikkje nødvendigvis er arvingar i eiga kraft, men kan representere kona si. Alle namna høyrer til i Gloppen, bortsett frå Ole Berstad - kven er han?

 

 

 

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen av diss i mitt slektsprogram. Men Berstad er vel kanskje i denne sammenhengen i Davik.

Jeg har en Ole Pederson Ervik som giftet seg til Berstad, men det var først i 1732, han var født omlag 1692.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt som eg kan forstå, er denne "Anne Jonsdtr Holvik" som gifter seg med Ola Rasmusson Fitje i 1709, identisk med den Anne Jonsdtr Austrheim som gifta seg med Anders Abrahamson Holvik i 1699, og fekk sonen Jon, fødd og død i 1701. 

 

SAB, Gloppen sokneprestembete, H/Haa/Haaa/L0001: Ministerialbok nr. A 1, 1686-1711, s. 166-167
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070228290344

 

I så fall er det stemora si Jon Andersson Holvik tek ansvaret for, og dei rette arvingane hennar seier frå seg arv mot at han tek seg av den gamle. 

 

Så då blir oppgåva å finne ut korleis Anders Pålson Austrheim, Arne Ravnestad, Ole Berstad og Knut Sande (eller konene deira) er i slekt med Anne Jonsdtr.

 

 

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Arne Ravnestad" må vere identisk med Arne Gullbrandson Gimmestad, gift 1710 med Synnøve Torbjørnsdtr Ravnestad. Synnøve er einaste barn som lever opp etter Torbjørn Olsson og Gislaug JONSDTR Ravnestad. Eg vil satse mykje på at Gislaug er syster til Anne Jonsdtr i panteboka. (Anne er forresten fadder til eit av Synnøve sine born). 

 

Eg finn også Gislaug Jonsdtr Ravnestad som fadder til Knut Arneson Sande sitt barn Alet i 1701 - men eg har ikkje funne noko openbart Jon-samband hos han.

 

Etter alder ved død er Gislaug fødd ca 1642, men sidan ho får barn i 1697, vil eg tru alderen er overdriven og at ho er fødd nokre år seinare, f. eks 1645. 

For Anne sin del tilseier alder ved død at ho skal vere fødd sist på 1650-talet.

 

Anders Pålsson Austrheim er fødd rundt 1680 og Knut Arneson Sande rundt 1670. Eg finn det derfor rimeleg at det er ein av foreldra/sviger-foreldra deira som er bror/syster til Anne, ikkje dei sjølve eller konene deira. 

 

Ole Berstad har eg framleis ikkje noko på.

 

 

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser en Ola Sæbjørnson Myklebust død 63 år gammel i 1757 som hadde et av brukene i Berstad fra 1716. Han hadde en sønn Sæbjørn Olsson død 94 år gammel i 1822.

Men det står ingenting i bygdeboka som dekker Davik hvem Ola var gift med. Om dette har noen sammenheng må det vel være på kona sine vegne han er involvert.

Endret av Rune Thorstensen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Jeg ser en Ola Sæbjørnson Myklebust død 63 år gammel i 1757 som hadde et av brukene i Berstad fra 1716. Han hadde en sønn Sæbjørn Olsson død 94 år gammel i 1822.

Men det står ingenting i bygdeboka som dekker Davik hvem Ola var gift med. Om dette har noen sammenheng må det vel være på kona sine vegne han er involvert.

Det står heller ikkje noko i "Bygdeboka for Kjølsdalen Krins" om kven Ola Sæbjørnson var gift med.
Han hadde borna:
Sæbjørn 1719-1719
Ivar 1720 - ?
Kari 1723 
Sæbjørn 1826
Marta 1729

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No ser eg i skiftet etter Anders Abrahamson Holvik at enkja Anne Jonsdtr har bror sin, Pål Jonson Austrheim til lagverge. Han er far til Anders Pålson, så dermed er den forbindelsen grei - Anne er farsystra til Anders. 

 

Han kan då ikkje representere berre seg sjølv i dette dokumentet; han har fleire sysken i live i 1724; både Mari, Jon, Synnøve (forresten gift med Jon Andersson Holvik, ste-sonen til Anne), og Brite. 

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knut Arneson Sande si mor heiter Alet Knutsdtr, så det må vere kona Ingeborg Rasmusdtr som er bindeledet. Ho har ikkje gardsnamn ved truloving og vigsle, så eg veit ikkje kvar ho kjem frå, men om ho har ein far Rasmus og ei mor NN Jondtr Austrheim, vil kabalen gå opp.

 

Guri Jondtr Berstad har barneborn etter seg i skiftet i 1730, så det er fullt muleg at ho kan passe inn i alder. Det skal vel godt gjerast å finne nærare ut av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

No ser eg i skiftet etter Anders Abrahamson Holvik at enkja Anne Jonsdtr har bror sin, Pål Jonson Austrheim til lagverge. Han er far til Anders Pålson, så dermed er den forbindelsen grei - Anne er farsystra til Anders. 

 

Han kan då ikkje representere berre seg sjølv i dette dokumentet; han har fleire sysken i live i 1724; både Mari, Jon, Synnøve (forresten gift med Jon Andersson Holvik, ste-sonen til Anne), og Brite. 

 

 

 

 

Jeg tar inn her utdrag av skiftet i forhåpentligvis forstelig språkdrakt:

 

Hollevigen i Gloppens Schibbr.

Peder Clausen Paust, Sorenskriver og Skiftteforvalter udj Nordfiord, Giør vitterligt at Aar Christj 1704 den 3de Novembr er Sterfboens angifne Midler eftter Sl: afdøde Anders Abrahamsen som boede paa dend gaard Hollevigen i Gloppens Skibrede, Nærværende hans eftterlevende qvinde Anna Joens Datter med hendis broder og lavverge dend Dannemand Poul Joensen Østrem, og den Sl: Mand med Forrige qvinde aflede børn, nafnlig

1.    Joen Andersen 23 aar gl:
2.    Abraham Andersen 20 aar gl:
3.    Anders Andersen 18 aar gl:
4.    Britte Anders Datter 15 aar gl:
 
lovligen  Registrerede og af tvende u=villige Dannemænd Navnl:
Aslach Nielsen Østrem og Jacob Abrahamsen Yttre Henden vurderede til Creditorerne gifed udleg, og det ofverblefne mellem Enken og dend Sl: Mands Bærn Skifttet og Delt som følger:

Boens Midler bestoed udi Efterschrefne;
Stort Qveg etc.

Skyldige til boet var:
Anders Eide
Jacob Olsen Østrem
Olle Føleid
Jacob Lodsberg
Cristen Fiellestad
Peder Haraldsen Hauge
Knud Sande
Gabriel Haugen
Helje Østrem

Boets midler: 101 Rdl 2 ort

Derimot Angavis Boens Bortskyldige gield til eftterskrefne:
.    Dend Sl: Mands Sønn Joen Andersen Indestående Moderens arf med 4de Aars Rente: 10-2-12
·    Abraham Andersen Ligeledeis Resterende Moders arf med 4 aars Rente: 10-2-12
·    Anders Andersen i ligemaade Resterende Moders arf med 4 aars Rente: 10-2-12
·    Britte Anders Datter Ligesaa indestaaende Moders arf med 4de aars Rente 10-2-12

(Skifteomkostninger etc)

Til Formynder for dend u=myndige Britte Anders datter er anordnet Rasmus Kirchehorn..

Abraham og Anders 'annammet selv' sine midler, men skulle stå under tilsyn av Ifver Sættre og Peder Sunde

 

Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord, Skifteprotokoll nr. A 3 (1704-1706), Skifteprotokollside, Side 57b-58a

Brukslenke for sidevisning:https://www.digitalarkivet.no/sk20081127690252

 

La meg føye til at også jeg har Anne Jonsdatter som datter til Jon Olsen Austrheim og Ragnhil (Pålsd)., f. ca. 1658(!), men det kan jo være feil.

 

Endret av Tor Kvien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

- som til og med var gift med ein Ole - eg får sjå litt på desse.

Det nevnte skiftet ser ut til å være Berstad i Selje, men omtalte Sæbjorn Olsen var på Berstad i Kjølsdalen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders Abrahamsen var først gift med Britte Jonsdatter som jeg har registrert som datter til Jon Andersen Hollevig f. omkr. 1632,  d.f. 1664.

Det er skifte etter henne i 1698:

 

Anno 1698 den 26de: Septembr: som vi underskrefne paa dend gaard Hollevig i Gloppens Skibbr: forsamlede i henseende at  holde Lovlig Skiftte og dehling eftter afgangne Sl: Britte Joensdaater, Hendis eftterlatte Mand Anders Abrahamsen paa dend Eene, deris til sammen aflede Børn,  neml:
 1.    Joen
 2.    Abraham og
 3.    Anders Andersøner, og
 4.    Britte Andersdaater

 Deriss formynder er ordinerit eftter Loven, bemelte deris fader Anders Abrahamsen paa dend anden side.

(I og med at faren ble formynder for barna som alle var umyndige, ble det ikke holdt taksering og registrering av boet, men de tilstedeværende fikk tilbørlig betaling)

Sogn og Fjordane fylke, Nordfjord, Skifteprotokoll nr. A 1a (1690-1699), Skifteprotokollside, Side 108b-109a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081127680143

 

Forannevnte Brite Jonsdatter er min 5x tippoldemor i ren morslinje hvor de fleste av DNA-treffene er i Vossetraktene.  Desverre mangler jeg navn på hennes mor.

 

 

Endret av Tor Kvien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Tor Kvien skrev:

La meg føye til at også jeg har Anne Jonsdatter som datter til Jon Olsen Austrheim og Ragnhil (Pålsd)., f. ca. 1658(!), men det kan jo være feil.

 

Takk for innspel! Ja, eg har henne også som dotter her, men fødselsåret til Ragnhild må vere mykje tidlegare, sidan vi har born på 1640-talet. Slik det ser ut no, er Gislaug Ravnestad også dotter av dette paret, og så var det denne mystiske "Ole Berstad" då.  Han kan vere bror, svoger, nevø eller gift med niese til Anne Jondtr.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Takk for innspel! Ja, eg har henne også som dotter her, men fødselsåret til Ragnhild må vere mykje tidlegare, sidan vi har born på 1640-talet. Slik det ser ut no, er Gislaug Ravnestad også dotter av dette paret, og så var det denne mystiske "Ole Berstad" då.  Han kan vere bror, svoger, nevø eller gift med niese til Anne Jondtr.

Den Ole Rasmussen Berstad i Selje som var gift med ei Guri Jonsdatter k a n være en mulig kandidat om vi kunne knytte Guri til Gloppen.  Ellers har vi jo også Berstad i Stryn.

 

Det er også skifte etter Anders Paulsen Austrheim uten at det nevnes noen Ole Berstad.

SAB, Nordfjord sorenskriveri, 04/04a/L0006: Skifteprotokollar, 1727-1731, s. 317b-318a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081128610315

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tor Kvien skrev:

Den Ole Rasmussen Berstad i Selje som var gift med ei Guri Jonsdatter k a n være en mulig kandidat om vi kunne knytte Guri til Gloppen.  Ellers har vi jo også Berstad i Stryn.

 

Takk for påminning; Berstad i Stryn hadde eg i farten gløymt, men der er heller ingen Ola å sjå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skuld: Her er lenka til panteboka. Den som les, vil avsløre ein del små skrivefeil i avskrifta mi.

 

SAB, Nordfjord sorenskriveri, 02/02b/02ba/L0003: Pantebok nr. II.B.a.3, 1723-1733, s. 8-9
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/tl20071008840442

 

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.