Gå til innhold
Arkivverket

?


Jan Eikeland
 Del

Recommended Posts

  • Jan Eikeland changed the title to ?

Det vil jeg tro at det er.

 

Hadde de ikke gjort det ville det sikkert vært noen som hadde klaget på det også.

Jeg vil tro at den som har avfotografert kirkeboka ganske sikkert har sett at bildet var for dårlig, og tatt et nytt bilde.

Om jeg ikke tar helt feil så er dette en rullefilm, og da kan du ikke bare fjerne bilder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Berit Knudsen said:

Det vil jeg tro at det er.

 

Hadde de ikke gjort det ville det sikkert vært noen som hadde klaget på det også.

Jeg vil tro at den som har avfotografert kirkeboka ganske sikkert har sett at bildet var for dårlig, og tatt et nytt bilde.

Om jeg ikke tar helt feil så er dette en rullefilm, og da kan du ikke bare fjerne bilder.

 

Det var ikke en klage men et spørsmål, da jeg er i den tro at brukerne ikke tar noen skade av om det finnes noen uregelmessigheter i tekstene. Men kanskje klokkeboken viser noe annnet 🙂 mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingenting  som mangler, bare gå til neste side så finner du siden du ser etter:

 

Kirkebøker: SAO, Skedsmo prestekontor Kirkebøker, F/Fa/L0008: Ministerialbok nr. I 8, 1815-1829, s. 117 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

 

side 117 er to ganger, ikke unormalt i mikrofilm tiden at en side er to ganger. Dette er nok overført ifra mikrofilm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men spørsmålet består. Kva var vitsen med å ta bilete av kyrkjeboksida med ein slik plakat på?

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Men spørsmålet består. Kva var vitsen med å ta bilete av kyrkjeboksida med ein slik plakat på?

Kva nokon har tenkt kan vi berre spekulere på;

men det kan til dømes vere å få fram at her er det originalen som er svak/uklar, ikkje fotograferinga - som det av og til kan vere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at det er originalen det er problemer med. Man har kanskje lagt inn denne for å gjøre brukerne oppmerksom på dette, slik at man skal forstå at det ikke er skanningen som er dårlig, men originalen. 

  • Liker 3
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.