Jump to content
Arkivverket

Recommended Posts

• Jan Eikeland changed the title to ?
Berit Knudsen

Det vil jeg tro at det er.

Hadde de ikke gjort det ville det sikkert vært noen som hadde klaget på det også.

Jeg vil tro at den som har avfotografert kirkeboka ganske sikkert har sett at bildet var for dårlig, og tatt et nytt bilde.

Om jeg ikke tar helt feil så er dette en rullefilm, og da kan du ikke bare fjerne bilder.

Jan Eikeland
3 minutes ago, Berit Knudsen said:

Det vil jeg tro at det er.

Hadde de ikke gjort det ville det sikkert vært noen som hadde klaget på det også.

Jeg vil tro at den som har avfotografert kirkeboka ganske sikkert har sett at bildet var for dårlig, og tatt et nytt bilde.

Om jeg ikke tar helt feil så er dette en rullefilm, og da kan du ikke bare fjerne bilder.

Det var ikke en klage men et spørsmål, da jeg er i den tro at brukerne ikke tar noen skade av om det finnes noen uregelmessigheter i tekstene. Men kanskje klokkeboken viser noe annnet 🙂 mvh

Oddgeir Fossli

Det er jo ingenting  som mangler, bare gå til neste side så finner du siden du ser etter:

Kirkebøker: SAO, Skedsmo prestekontor Kirkebøker, F/Fa/L0008: Ministerialbok nr. I 8, 1815-1829, s. 117 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

side 117 er to ganger, ikke unormalt i mikrofilm tiden at en side er to ganger. Dette er nok overført ifra mikrofilm.

Torbjørn Igelkjøn

Men spørsmålet består. Kva var vitsen med å ta bilete av kyrkjeboksida med ein slik plakat på?

Edited by Torbjørn Igelkjøn
Ivar S. Ertesvåg
4 timer siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Men spørsmålet består. Kva var vitsen med å ta bilete av kyrkjeboksida med ein slik plakat på?

Kva nokon har tenkt kan vi berre spekulere på;

men det kan til dømes vere å få fram at her er det originalen som er svak/uklar, ikkje fotograferinga - som det av og til kan vere.

• Like 2
Renathe-Johanne Wågenes - Arkivverket

Det står at det er originalen det er problemer med. Man har kanskje lagt inn denne for å gjøre brukerne oppmerksom på dette, slik at man skal forstå at det ikke er skanningen som er dårlig, men originalen. 

• Like 3
  • Thanks 1