Gå til innhold
Arkivverket

Lilli/Lilly Alvilde født Berntsen 23.07.1914 i Røyken


Hanne Mette Fløttre
 Del

Recommended Posts

Hei, jeg leter etter en slektning som jeg vet er født 23.07.1914 (jeg har funnet fødselsregistreringen hennes), foreldrene er Lars og Anna Mathilde Berntsen (moren er oppført både med Kristiansen (som faren Martin)Martinsen (patronym) og Markussen (skrivefeil/dårlig tydning fra kirkebøkene). De bodde i Røyken da hun ble født, og de bodde fortsatt der i folketellingen i 1920 (fant henne der også under Haukelien). Etter folketellingen kan jeg ikke finne henne noe sted - men jeg har et brudebilde av henne, med påskrift "Frk Lilly Berntsen" (svart brudekjole - så trolig på 1930-1940 tallet)

I gravminner finner jeg kun en Lilly (uten mellomnavn)med samme fødselsdato og der heter hun Barthel som etternavn. 

Jeg har søkt etter henne på nb.no, i gravminner i slekt og data, samt i Myheritage - er det noen andre som har tips til hvordan jeg kan finne spor av henne? Jeg har lett i utallige kirkebøker litt på måfå.

 

Hilsen Hanne Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frå nb.no:

I Dagbladet 3. juni 1935 er det lysning for "pakkerske Lilly Rigmor Johansen" og "bokseinstruktør Sverre William Barthel".

Det tyder på at Lilly Barthel ikkje er din person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja det stemmer - det er en annen Lilly - jeg fant også denne, men det er to Lilly Barthel, en født i 1906 (Lilly Rigmor) og en Lilly i 1914.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sven, tusen takk - jeg har funnet det samme, men jeg er usikker på om det er riktig Lilly - jeg skulle gjerne funnet vielsesregistreringen deres - der ville det vel stått hvem som er foreldrene? Det er den jeg leter etter litt på måfå, fordi jeg ikke vet hvor eller når de giftet seg.

Men igjen, tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant også det bildet, men det er vanskelig å se om det er samme - det er nok 30-40 år i mellom bildene. Men lysninger på 1960 og 1970 tallet er vel blokkert enda det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild, tusen tusen takk for disse opplysningene!! Veldig takknemlig for dette - da er puslespillet mitt komplett - bare sitter igjen med at det var et trist liv - også lurer jeg på hvem jeg har brudebildet av? :-)

Jeg har ikke tenkt på å søke i lensmannskontorer - takk for tips :-)

 

Fin dag til deg:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.