Gå til innhold
Arkivverket

Hvordan finne en slektning når man ikke vet føde/dåpssted?


Rannveig Ruud
 Del

Recommended Posts

Min farfar ble født 20.05.1911.
Arne Lorang Nilsen 

Antar han ble døpt i Skien, da han levde der hele livet så vidt jeg vet.

Han ble adoptert, så jeg vet ikke hvor han ble født/døpt. Noen som vet hvordan jeg kan finne ham i kirkebøkene? Vil gjerne vite hvor han ble døpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, alle sammen! Setter stor pris på hjelpen 🙂
Det stemmer at han giftet seg med Ingrid - for det er min farmor. Kan jo anta at «den» du fant, Carl, er min farfar. Mener jeg har funnet en til med samme navn og fødselsdato tidligere- bare forskjellig dødsdato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rannveigr skrev:

Kan jo anta at «den» du fant, Carl, er min farfar.

 

Vielsen til Ingrid angir fødested Strømsø og Sigurd Edvard Bernhard Nilsen (faren i 1911) er oppført som forlover, så jeg tror det er innafor. 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra bøkene om jernbanepersonell hvis det er av interesse. Utvendig stasjonspersonale i Drammen distrikt: Nilsen, Arne. Stasjonsformann. Født 20-5-11 i Drammen. G.m. Ingrid Løberg, f. 5-5-14 i Skien. Barn: Sigbjørn. Begynte som ekstramann 1935, ant. 1936, ans. stasjonsbetj. 1937, sporskifter 1945, stasjonsform. 1957. Jernbaneskole 1951.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @Rannveigr

 

"Vi er opptatt av at alle skal opptre med fullt navn i debattene. Alias eller kun ett av navnene dine er ikke godt nok. For å endre navnet ditt/visningsnavnet/brukernavnet ditt kan du følge denne framgangsmåten" - https://www.digitalarkivet.no/content/181/endre-visningsnavn

 

Ordensregler for debattene / Discussion forum rules - https://forum.arkivverket.no/announcement/2-ordensregler-for-debattene-discussion-forum-rules/

 

pkt. 1 "bruk fullt navn som visningsnavn"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.