Gå til innhold
Arkivverket

LØST!!! Hvor blir det av Nilsche Ekeland f. 1906 i Bergen etter den kommunale tellingen i 1912?


Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Nilsche var født i Bergen 16.12.1906 og ble døpt 20.01.1907. Foreldrene var Harald Nicolai Ekeland 1885 Bergen - 1968 Oslo og Birgit Andrea Arnesen født 1885 i Bergen - ?

 

Jeg finner familien i Bergen 1912 i den kommunale tellingen det året og da bor de i Stormsgt.2.

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01105551054809

 

Her drar broren Harald til Amerika i 1929 fra Oslo.

https://www.digitalarkivet.no/view/8/pe00000000636725

 

Spørsmålet er hva skjedde med Nilsche og hvor ble hun av?

 

 

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ser sannelig ut som du har rett Richard Johan. Jeg kan søke tilgang i morgen pga pandemien.

Jeg hadde en mistanke om familien dro til Oslo.

Jeg får flere treff på FamilySearch på både senior og junior Harald Ekeland i Amerika, men det er stort sett inn og utvandring.

Jeg finner heller ikke dødsfallet til mora Birgit Andrea Ekeland født Arnesen.

 

Hjertelig takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Richard Johan Natvig skrev:

Var ho først gift i Danmark?

image.png.bd1eeba7407d73cfbdd3579f196c11d2.png

Arbeiderbladet 10.6.1950

https://www.nb.no/items/adf9196d27388ffda4bba62014356ecc?page=15&searchText="per Høydahl-Ohme"

Ja, det kan se slik ut. Jeg satt akkurat å tenkte på at hun var 52 år gammel da hun giftet seg, så der er det jo rom for opp til flere ekteskap 🙂  Takk igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da datt det plutselig inn treff på MyHeritage.

Hun var først gift med Edmond Allerup f. 1905, og de hadde datteren Birte 1937-2016 sammen.

Samtidig kom opplysningen om at hennes mor døde i Oslo 06.02.1942.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rune Thorstensen changed the title to LØST!!! Hvor blir det av Nilsche Ekeland f. 1906 i Bergen etter den kommunale tellingen i 1912?
3 timer siden, Rune Thorstensen skrev:

Ja, det ser sannelig ut som du har rett Richard Johan. Jeg kan søke tilgang i morgen pga pandemien.

Jeg hadde en mistanke om familien dro til Oslo.

Jeg får flere treff på FamilySearch på både senior og junior Harald Ekeland i Amerika, men det er stort sett inn og utvandring.

Jeg finner heller ikke dødsfallet til mora Birgit Andrea Ekeland født Arnesen.

 

Hjertelig takk for hjelpen.


Kan ein få tilgang til aviser som til vanleg er sperra pga. pandemien?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.