Gå til innhold
Arkivverket

Etterlyser Kirkebøker fra 1925 og år fremover for Talvik.


Marit Kildalen
 Del

Recommended Posts

Jeg vil gjerne vite når kirkebøkene for Talvik fra 1925 og år fremover. Jeg etterlyser opplysninger om min oldemor født i 1860 når hun døde. Dødsfallet kan ha skjedd etter året 1925. Jeg har søkt på Finn en grav. Jeg vet at opplysningene ligger i kirkebøkene. Jeg har ikke fått hjelp av Riksarkivet. Vet dere om kirkebøkene ligger i Riksarkivet i Oslo? Eller i Tromsø?  Hvorfor er ikke opplysninger om dødsfall  før 1951 skannet når dødsfall fra 1951-2014 er det? Jeg skjønner ikke logikken i dette.

Jeg etterlyser også et ekteskap som ble inngått til min mors onkel. Det ble inngått på 1930 tallet i Talvik. Det er disse to slektningene jeg sitter igjen med for å få en komplett slektstavle fra år 1764. Det er 7 generasjoner.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket med kirkekontoret i Talvik om bøkene er levert?

De skal vel i så fall finnes på Statsarkivet i Tromsø (ikke Riksarkivet, så de kan nok ikke hjelpe uansett).

Se også sperrefrister https://www.digitalarkivet.no/content/99/sperret-innhold-i-digitalarkivet

 

Du kan også sjekke nb.no etter dødsannonse for din oldemor og lysning for din mors onkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Åsbjørg Susort skrev:

Har du sjekket med kirkekontoret i Talvik om bøkene er levert?

De skal vel i så fall finnes på Statsarkivet i Tromsø (ikke Riksarkivet, så de kan nok ikke hjelpe uansett).

Se også sperrefrister https://www.digitalarkivet.no/content/99/sperret-innhold-i-digitalarkivet

 

Du kan også sjekke nb.no etter dødsannonse for din oldemor og lysning for din mors onkel.

 

20 minutter siden, Åsbjørg Susort skrev:

Har du sjekket med kirkekontoret i Talvik om bøkene er levert?

De skal vel i så fall finnes på Statsarkivet i Tromsø (ikke Riksarkivet, så de kan nok ikke hjelpe uansett).

Se også sperrefrister https://www.digitalarkivet.no/content/99/sperret-innhold-i-digitalarkivet

 

Du kan også sjekke nb.no etter dødsannonse for din oldemor og lysning for din mors onkel.

Takk skal du ha. Jeg har tidligere fått opplysninger om min bestemor som døde 1935. Dødsfall som ligger i Digitalarkivet fra 1951 til 2014 kan de skanne men ikke fra 1925-2014.  Jeg fikk opplysninger om dødsfallet til min bestemor sto det: Kilde Alta fogderi/sorenskriveri SATØ/SATØ-5/3/G/L0013g. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Marit Kildalen skrev:

Dødsfall som ligger i Digitalarkivet fra 1951 til 2014 kan de skanne

 

Disse er ikke skannet. Her er det bare lister med navn, dato og kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Marit Kildalen skrev:

 

Takk skal du ha. Jeg har tidligere fått opplysninger om min bestemor som døde 1935. Dødsfall som ligger i Digitalarkivet fra 1951 til 2014 kan de skanne men ikke fra 1925-2014.  Jeg fikk opplysninger om dødsfallet til min bestemor sto det: Kilde Alta fogderi/sorenskriveri SATØ/SATØ-5/3/G/L0013g. 

Jeg mente Statsarkivet i stedenfor Riksarkivet. Det er fort gjort å gjøre feil. Jeg fikk beskjed fra Statsarkivet å legge ut på Forumssiden til Statsarkivet. Jeg snakket med Alta kirkeråd i går og de fortalte at kirkebøkene for Talvik var sendt til Tromsø. Hadde kirkebøkene vært i Alta hadde jeg fått svar med engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.