Gå til innhold
Arkivverket

LØST!!! Prøver igjen: Hvor ble det av Karl Henry Alexander Johansen f. i Kristiania 1885 og kona Hilda Marie Borgenhaug fra Skoger etter vielsen i Oslo i 1940?


Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Jeg har tidligere prøvd å bringe på det rene hvor dette ekteparet ble av etter vielsen i Oslo Domkirke 30.03.1940. Karl var født i Kristiania 19.07.1885 av foreldre Hjalmar Hagbart Johansen og Petra Henriksen. Hilda Marie var født i Skoger 18.04.1886 av foreldre Johan Edvin Andreassen Borgenhaug og Alette Kristine Hansen.

 

Karl var inn og ut av fengsel mellom 1900-1910 samt sjømann i noen år. Så går det mange år uten noen funn før vielsen i 1940. Da faren døde i Bergen 1951 er han nevnt bosatt i Oslo, men ingen har hørt fra ham siden 1915.

 

Jeg har tidligere prøvd å finne ut hvor paret ble av etter vielsen , men uten hell. Et tema om samme sak i 2017 gav heller ingen svar på selve spørsmålet om hvor de ble av.

Paret kan ikke hatt barn sammen, Hilda Marie var 55 år ved vielsen.

 

 

Tidligere tema https://forum.arkivverket.no/topic/212632-carl-henry-alexander-johansen-f-1885-i-kristiania-hvor-ble-han-av-etter-1900/

 

Nye kilder har kommet til, kanskje det kan være mulig å finne ut noe mer nå?

 

Endret av Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk til Anne og Egil.

Da falt den brikken endelig på plass.

Jeg ser jo av dødsannonsen at ingen av Carls familie var nevnt, vilket vel bekrefter opplysningene fra farens død i 1951 at ingen hadde hørt fra ham siden 1915.

 

Jeg legger også merke til at både Carl og  Hilda skrev seg som Johannessen og ikke Johansen, i likhet med flere av Carls søsken/halvsøsken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Rune Thorstensen changed the title to LØST!!! Prøver igjen: Hvor ble det av Karl Henry Alexander Johansen f. i Kristiania 1885 og kona Hilda Marie Borgenhaug fra Skoger etter vielsen i Oslo i 1940?

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.