Gå til innhold
Arkivverket

Bygdebok for Halse og Harkmark (Mandal), finnes den?


Christer Kjølsrud
 Del

Recommended Posts

Er det noen som vet om det finnes noen bygdebok for Halse og Harkmark? Ser av gamle innlegg her på forumet at den var "på trappene" helt tilbake i 2006. Har prøvd å søke på Biblioteksøk, men får ingen treff. Når jeg googler, møter jeg bare inaktive lenker eller artikler som ligger bak betalingsmur. Er det noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet, er det gjort mye arbeid med gårds- og slektshistorien for Halse, uten at arbeidet har blitt fullført i publiseringsferdig form. Bystyret i Mandal bevilget i 2019 penger til en heldigital publisering av materialet. Hvor langt man i dag har kommet med digitaliseringsprosjektet, kjenner jeg ikke til. Det er sikkert andre her på forumet som vet mer om dette, og jeg ville også være interessert i å få oppdatert informasjon om Halse-prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Oppdatering: Bind 3 av bygdebok for Halse og Harkmark lanseres 4. juli. Det dekker øyene øst for Mandal. Informasjon om lanseringen (og om kommende bind) kan man finne på denne nettsiden, hvor man også kan forhåndsbestille bind 3. Det ser altså ut til at man i Mandal har valgt å publisere Halse-bøkene i papirformat likevel, så da får vi forsøke å rydde plass i bokhyllene.

Endret av Otto Martin Christensen
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Otto Martin Christensen skrev:

Oppdatering: Bind 3 av bygdebok for Halse og Harkmark lanseres 4. juli. Det dekker øyene øst for Mandal. Informasjon om lanseringen (og om kommende bind) kan man finne på denne nettsiden, hvor man også kan forhåndsbestille bind 3. Det ser altså ut til at man i Mandal har valgt å publisere Halse-bøkene i papirformat likevel, så da får vi forsøke å rydde plass i bokhyllene.

Mange takk for den oppdateringen og lenken 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.