Gå til innhold
Arkivverket

Søker etter Johanna Maria Isaksdatter.


Arnold Skundberg
 Del

Recommended Posts

Prøver å finne igjen Johanna Maria, som er min oldemor. Hun ble født på Nes Hedemark 22 Juli 1871. Foreldre var Isak Johannesen Pihl og Kerstin Andersdotter. Isak skal Emigrert til

Egerton Amerika 1881. Kjerstin ble igjen i norge, og døde på nes 17 okt 1919. Johanna Maria fikk dattera Martha Martindatter 26 feb 1904, sammen med Martin Mathiasen Dalby,som 

jeg heller ikke veit hvor ble av. Johanne Maria skal ha reist til Sverige alene etter moras død i 19 eller 1920.

Noen som vil hjelpe til ?

 

På forhånd takk.

 

Mvh Arnold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kari Aabelvik skrev:

Hei!

 

Er dette din Martha Martinsdatter som gifter seg i Ringsaker 1922?

 

https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000005785255

 

Hilsen Kari

Hei Kari

Det er rett Martha som er min bestemor, men litt usikker på Martin da jeg har hørt at han vistnokk havna på Sannerud. Men Tusen takk.

 

Mvh Arnold.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er feil Martin Mathiasen Dahlby, for han som ble far i 1915, giftet seg allerede i mai 1904. Nr. 10,og fikk tvillinger i 1905. Men han burde undersøkes nærmere.

 

https://media.digitalarkivet.no/view/3103/4399/44

 

I telling 1910:

 

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01036395001958

 

Hilsen Kari

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kari Aabelvik skrev:

Mulig det er feil Martin Mathiasen Dahlby, for han som ble far i 1915, giftet seg allerede i mai 1904. Nr. 10,og fikk tvillinger i 1905. Men han burde undersøkes nærmere.

 

https://media.digitalarkivet.no/view/3103/4399/44

 

I telling 1910:

 

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01036395001958

 

Hilsen Kari

 

 

      Hei!  Jeg må nok sjekke han litt.    Mvh Arnold.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Arnold Skundberg skrev:

Prøver å finne igjen Johanna Maria, som er min oldemor. Hun ble født på Nes Hedemark 22 Juli 1871. Foreldre var Isak Johannesen Pihl og Kerstin Andersdotter. Isak skal Emigrert til

Egerton Amerika 1881. Kjerstin ble igjen i norge, og døde på nes 17 okt 1919. Johanna Maria fikk dattera Martha Martindatter 26 feb 1904, sammen med Martin Mathiasen Dalby,som 

jeg heller ikke veit hvor ble av. Johanne Maria skal ha reist til Sverige alene etter moras død i 19 eller 1920.

Noen som vil hjelpe til ?

 

På forhånd takk.

 

Mvh Arnold

      Mulig hun dro til Magnskog sogn i Værmland, noen som har noen tips for å søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har ikke funnet Johanne Maria i noen av kildene jeg har fra Sverige.

 

Finner ei Maria Isaksen f. 24/7 1871 som døde i Mangskog 1958. Som du er er f. dato ikke lik,og hun flyttet fra Norge til Mangskog 1949,lite trolig det er henne???

 

Her fra dødboken:

 

18710724-930

Isaksen, Maria

Fjäll

Död 12/10 1958.

Kyrkobokförd i Mangskog, Brunskogs kn (Värmlands län, Värmland).

Född 24/7 1871 i Norge.

Ogift kvinna.
--------------

 

Hilsen Kari

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kari Aabelvik skrev:

Hei.

 

Har ikke funnet Johanne Maria i noen av kildene jeg har fra Sverige.

 

Finner ei Maria Isaksen f. 24/7 1871 som døde i Mangskog 1958. Som du er er f. dato ikke lik,og hun flyttet fra Norge til Mangskog 1949,lite trolig det er henne???

 

Her fra dødboken:

 

18710724-930

Isaksen, Maria

Fjäll

Död 12/10 1958.

Kyrkobokförd i Mangskog, Brunskogs kn (Värmlands län, Värmland).

Född 24/7 1871 i Norge.

Ogift kvinna.
--------------

 

Hilsen Kari

      Hei og takk. Det er jo verd å sjekke, for det er ikke sikkert hun dro til Mangskog med det samme. Og fødtselsdato kan jo være feil ( kun to Dager)

       Mvh Arnold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg tror det må være henne, for i ei bygdebok fra Nes står det at hun het bare Maria.( feil i kirkeboka ). Slekta hennes kom fra Mangskog,og hennes Bestefar skal

ha hvert Anders Nilsson Lind f 2/9 1798. Død 16/3 1868 og skal være begravd på mangskog Hovedkirke.

Mvh Arnold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Kari Aabelvik skrev:

Her er innflyttingen 1949 fra EmiWeb:

 

Hilsen Kari

innflytting Mangskog.PNG

Er det to kirkegårder i mangskog? Arnold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg søker på Mangskog kan det se ut som det er en hovedkirke,kjenner ikke til om det er fler.

 

Hilsen Kari

Endret av Kari Aabelvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kari Aabelvik skrev:

Når jeg søker på Mangskog kan det se ut som det er en hovedkirke,kjenner ikke til om det er fler.

 

Hilsen Kari

      Takk for hjelpa.    Mvh Arnold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.