Gå til innhold
Arkivverket

Ukjent dato (i påsken? 1782): Die Eucharist


Jan-Thore Solem
 Del

Recommended Posts

Ikke direkte skrifttyding, men kanskje noen kan hjelpe med hvilken dato dette kan bli:

 

Troms fylke, Lenvik, Hillesøy i Lenvik, Ministerialbok nr. 1 (1753-1783), Fødte og døpte 1779-1782, Side 200-201

https://www.digitalarkivet.no/kb20070606610231

 

(første kolonne, tredje dåpsinnføring: Hillesøe 1782, dåpsbarnet Hans Andersen, Anders Haldorsens sønn)

 

Hva blir Die Eucharist?

Eucharist / eukaristi betyr vel normalt "nattverd", og da dras tankene mot påske og siste måltid (i min tynne folkeskole-lærdom)?

(Jeg har sjekket "Dage" og trinitatis.no uten å finne noe definitivt...)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vore oppe nokre gongar før...

https://forum.arkivverket.no/topic/185901-på-hvilken-dato-i-1735-ble-helge-døpt-i-åmot-kirke-festo-eucharistias/?do=findComment&comment=1575726

 

Her er det litt uvisst.  Det må vere mellom nyttår og langfredag; neste innførsle er "Dies Parasc." (Parasceves = langfredag).

Frigjeringsfeiringa 13.januar vart avskaffa i 1766, så det er ikkje aktuelt.

Det kan vere innstiftinga av nattverden det er snakk om , altså skirtorsdag.

 

Dersom presten brukar denne nemninga i andre år, kan innførslene før/etter avgrense det meir.

s.203 brukar presten uttrykket om ein dåp som er etter 28 Febr., og før 4. sundag etter påske.

Altså etter 28. febr, før langfredag. Du kan sikkert sjå meir nøye etter og finne andre innførsler av den same presten.

 

Tillegg...

Denne presten skriv dagsregister (svært sjeldan i 1780-åra)

SATØ, Lenvik sokneprestembete, H/Ha/Haa/L0001kirke: Ministerialbok nr. 1, 1753-1783, s. 80-81
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070606610207

 

I 1882 hadde han gudsteneste "die viridium" (skirtorsdag) på Hillesøy; så det hjelper ikkje så mykje.

Men i 1780 brukar han utrykket "Die Eucharist." i dagsregisteret også; plassert mellom palmesundag og langfredag.

Det kan berre vere skirtorsdag.

 

Endret av Ivar S. Ertesvåg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Ivar.

 

Jeg har sett på årene du nevner, både for Hillesøy og Lenvik (som presten reiste frem og tilbake mellom), og observerer det samme som deg. "Datospennet" snevrer seg karaftig inn, og for dette året (1782) må dagen falle i mars (med påsken mot slutten av måneden), så jeg konkluderer med skjærtorsdags-nattverd, 28. mars 1782, for "min" dåpsdato.

 

(Jeg er åpen for eventuelle "protester"...)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leif B. Mathiesen skrev:

altså "eucharist" = nattverd.

Ja, Leif B, vi er klar over dette. I tillegg kan ordet også tyde takkseiingsfest.

I tråden eg viste til er det nemnt døme på bruk av ordet

om takkseiingsfesten for frigjeringa av Noreg (1719, feira 13. januar til 1766) og takkseiingsfesten at

den svenske bombinga/storminga av Kjøpenhamn var mislukka (det må ha vore 11. februar 1659). Det kunne også vere fleire andre,

t.d. knytt til kongeslekta (det vart t.d. pålagt ei feiring av 300 år  Oldenborgarar som konge i 1750).

 

Her var det ein dåp som kom mellom nyttår og langfredag, og då var ikkje nattverd/skirtorsdag det einaste opplagde i utgangspunktet.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.