Gå til innhold
Arkivverket

Problemer Med Avansert Personsøk


Birger Carlsen
 Del

Recommended Posts

Er det bare min PC, eller er det andre som også har problemer?

 

Når jeg trykker på Kategori eller Geografi til venstre, så åpner de seg ikke opp. Dermed får jeg ikke filtrert tilstrekkelig.

 

Når jeg trykker på Relevanse på høyre side får jeg valgt for eksempel Hendelsesdato, men treffene sorteres ikke deretter.

 

Jeg har forsøkt å bruke en annen nettleser uten at det hjelper. Dette gjør det vanskelig og tidkrevende å bruke søkemotoren.

 

All hjelp mottas med stor takk.

Endret av Birger Carlsen
Stavefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Birger Carlsen skrev:

Når jeg trykker på Kategori eller Geografi til venstre, så åpner de seg ikke opp. Dermed får jeg ikke filtrert tilstrekkelig.

 

Når jeg trykker på Relevanse på høyre side får jeg valgt for eksempel Hendelsesdato, men treffene sorteres ikke deretter.

 

Begge disse tingene fungerte for meg ved test for et øyeblikk siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe forslag til løsning? Jeg forsøkte med min iPad for noen minutter siden, og fikk samme resultat.

Endret av Birger Carlsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2021 den 19.31, Birger Carlsen skrev:

Har du noe forslag til løsning? Jeg forsøkte med min iPad for noen minutter siden, og fikk samme resultat.

 

Det er dessverre ikke så godt å si hva som er feil, når man ikke opplever eller kan reprodusere feilen selv. Men "hard refresh" (tvunget relasting) av nettsida (se https://www.google.com/search?q=hard+refresh+tvunget+relasting) løser ofte problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar med link. Jeg har nå forsøkt alt jeg fant her uten hell. https://www.howtogeek.com/672607/how-to-hard-refresh-your-web-browser-to-bypass-your-cache/

 

I tillegg har jeg oppdatert til nyeste verson av Firefox. Det merkelige er at begge PCene, og iPaden min oppfører seg helt likt på den siden. Her ser du hvordan det ser ut også. Dette begynte for et par-tre uker siden.

 

 

1804317973_Avansertpersonsk.thumb.png.e59e54b34c291feeb326dc3afdcfe832.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På iPad:

 

 

B9507BF0-45A0-45C9-A97B-59077E97ECF5.jpeg

 

 

 

Skru av ETTER du har tømt logg og nettsteddata og deretter på igjen.

 

Det samme gjelder jo pc’en. 

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg heller ikke opplever det du beskriver, kan du jo prøve å gjøre noen andre endringer som kanskje kan føre med seg at du får løst det…?

 

Hva med infokapsler? (Cookies)

Ikke blokkér disse og når du har logget deg inn igjen på Digitalarkivet, så ikke slett disse ved sletting av cache.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Anne-Lise. Jeg rensker ut historikken i nettleseren med et par-tre ukers mellomrom på PC. Da forsvinner også, som forventet, mine preferanser på arkivverket og digitalarkivet. Min iPad har gått ut på dato, så den bare testet jeg dette med for å sammenlikne. Nå har jeg gjort som du foreslo på både iPad og PC uten at det hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det løste seg når jeg avinstallerte Firefox, rebootet PCen og installerte Firefox på nytt. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.