Gå til innhold
Arkivverket

Emigrantprotokollene 1867---- over oslo.


Hans  Myhre
 Del

Recommended Posts

Nå skal  det jo være emigrantjubileum i 2025.  Nå er det på tide at denne basen blir skikkelig oppdatert. At det mangler tusenvis av personer der har ergret meg i 30 år såjeg har brukt rullefilmene.   Går det an å få gjort noe med det?

Endret av Hans Myhre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 4.6.2021 den 17.46, Hans Myhre skrev:

Nå skal  det jo være emigrantjubileum i 2025.  Nå er det på tide at denne basen blir skikkelig oppdatert. At det mangler tusenvis av personer der har ergret meg i 30 år såjeg har brukt rullefilmene.   Går det an å få gjort noe med det?

Vi håper at vi skal få gjort noe med å rydde opp i emigrasjonsmaterielat til jubileet 2025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når da?  Vi som jobber med å finne igjen utvandrerne trenger det raskt.  Har sjøl skrevet av fra Rullefilmene for 30 år  (Ringsaker og Nes) siden men oppdaget ved en sjekk at noe av det scannede materialet ikke var med der.. Hadde ikke så god internet da så jeg kunne ikke bruke de scannede protokollene men gjør det nå siden jeg har fiber..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hans Myhre skrev:

Når da?  Vi som jobber med å finne igjen utvandrerne trenger det raskt.  Har sjøl skrevet av fra Rullefilmene for 30 år  (Ringsaker og Nes) siden men oppdaget ved en sjekk at noe av det scannede materialet ikke var med der.. Hadde ikke så god internet da så jeg kunne ikke bruke de scannede protokollene men gjør det nå siden jeg har fiber..

Det blir ikke sett på nå i 2021. Trolig kan vi begynne å se på dette i 2022, men det er ikke bare Oslo som skal gjennom en supplering/revidert. Det gjelder stort sett hele Norge. Vi kan derfor ikke si noe om når dette vil bli ferdig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.