Gå til innhold
Arkivverket

Søk i kirkebøker - Error


Tove Solbakken
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Jeg får bare error-melding når jeg forsøker å søke i kirkebøker. Jeg får opp selve søkesiden og velger geografi og årstall, og får da opp en liste med treff, men når jeg skal gå inn i den enkelte kirkebok, kommer bare en stor "Error". Dette gjelder uansett hvilken jeg forsøker å klikke på. Jeg har forsøkt to forskjellige nettlesere; Chrome og Safari. Er det bare et forbigående problem, vedlikehold e.l., eller er det noe feil som vil vedvare. Takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan foreksempel skrive: Kirkebøker for Strinda 1850-1870 i nettleseren din, så får du opp boka og kan lete 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en søketabell som har feilet i natt og som er under gjenoppbygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Per Arne Storhaug skrev:

Du kan foreksempel skrive: Kirkebøker for Strinda 1850-1870 i nettleseren din, så får du opp boka og kan lete 

Resultatet blir det same då og.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som virket for meg var å bruke lenke fra egen kildehenvisning (i egen pc) til noe som lå "innenfor bladrekkevidde" av det du er på jakt etter - altså f eks en dåp (noen) år tidligere/senere i samme kirkebok og bla deg videre frem- eller bakover dit du ønsker).

Håper det er til midlertidig hjelp for noen...

Endret av tom askerøi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tom askerøi skrev:

Noe som virket for meg var å bruke lenke fra egen kildehenvisning (i egen pc) til noe som lå "innenfor bladrekkevidde" av det du er på jakt etter - altså f eks en dåp (noen) år tidligere/senere i samme kirkebok og bla deg videre frem- eller bakover dit du ønsker).

Håper det er til midlertidig hjelp for noen...

Resultatet blir det same 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

Det er en søketabell som har feilet i natt og som er under gjenoppbygging.

 

Inntil søketabellen er gjenoppbygget, vil dere få disse Error-meldingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Aase:

Nei nå virker samme lenken ikke hos meg lenger, heller. Men det var godt ment - og det virket EN gang ETTER en haug med Error-meldinger. . .

Endret av tom askerøi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tom askerøi skrev:

Nei nå virker samme lenken ikke hos meg lenger, heller. Men det var godt ment - og det virket EN gang ETTER en haug med Error-meldinger. . .

 

Det var sannsynligvis ei side som var lagret i hurtigminnet i din nettleser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
20 minutter siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Resultatet blir det same då og.

Du kan foreksempel skrive: Kirkebøker for Strinda 1850-1870 i nettleseren din, så får du opp boka og kan lete 

Resultatet blir det same då og.

 

Det virker for meg, og det har det bestandig gjort. Bare skriv Kirkebøker for bla bla bla, og det årstallet du vil søke i, så får du opp den boken

 

Endret av Per Arne Storhaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søketabellen er nå ferdig bygget, og da håper jeg at alt er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

 

Inntil søketabellen er gjenoppbygget, vil dere få disse Error-meldingene.

Det ville være en kjempeservice å kunne få opp en "Error"-melding som forklarte at "Vi har problemer med ..... og jobber med saken. Intill videre anbefaler vi ...... Ønsker du å få en e-postmelding når feilen er rettet, så logg deg inn og ....  Se også vår hjemmeside for Driftsproblemer." Tar dere utfordringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2021 den 21.11, Tore Trollsaas skrev:

Det ville være en kjempeservice å kunne få opp en "Error"-melding som forklarte at "Vi har problemer med ..... og jobber med saken. Intill videre anbefaler vi ...... Ønsker du å få en e-postmelding når feilen er rettet, så logg deg inn og ....  Se også vår hjemmeside for Driftsproblemer." Tar dere utfordringen?

 

Vi har en plakat av den typen, og du har kanskje lagt merke til den i forbindelse med feilrettinger/nedetid i går formiddag og i dag mellom kl. 9 og 10. Hvorfor den ikke ble skrudd på mens det var problemer på torsdag, vet jeg ikke, da jeg ikke har med den tekniske drifta av nettstedet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.