Gå til innhold
Arkivverket

Inger Olsdtr. født omlag 1706 på gården Heggja i Hornindal, Nordfjord. Hvem var hun datter av?


Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Inger var født rundt 1706 - d. 1766 og ble gift med Rasmus Eliasson Skrede 1705-1760.

 

Men jeg har problemer med å plassere Inger på Heggja da der er tre kandidater til evt foreldre rundt 1700 på de ulike brukene.

 

Ole Rasmusson 1665 - 1743 gift med Gjertrud Andersdtr. 1671 - 1748

 

Ole Andersson ca 1662-1746 gift med Guri/Gunni Rasmusdtr. Skrede

 

Ole Jonsson f ca 1662 gift med Brite Knudsdtr.

 

Er det noen som har kunnskap om disse familiene og som evt kan fortelle meg hvem av disse som kan være Ingers foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har kjennskap til opphavet til Inger eller på andre måter kan kaste lys over opphavet hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Inge for den henvisningen. Jeg har skummet gjennom temaet fra 2018, og ser at de tre kandidatene til foreldre til Inger alle er nevnt i den debatten.

Men som du skriver, ble det vel ingen konklusjon og debatten stoppet i november 2019.

 

Men det spørs vel om det har dukket opp nye kilder i mellomtiden.

Får kanskje håpe Aase ser dette, siden det var hun som startet temaet i 2018.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre - eg har ikkje kome lenger. Hypotesen min er at mor til Inger er Ragnhild Mattisdtr Hatleli, men eg har ikkje meir på det enn det vi fann fram til i debatten som Inge henta fram. Kanskje skal eg bruke litt tid på det i kveld -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært fint om det var mulig å løse dette problemet. Ryggen min har gått i vranglås så jeg klarer ikke å sitte foran skjermen i mer enn noen minutter av gangen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2021 den 21.36, Inge Nygård skrev:

Opphavet til Inger vart drøfta i denne tråden, som vel ikkje kom fram til nokon konklusjon:

 

 

Eg oppdagar at eg rett og slett har falle av denne tråden og ikkje oppdaga dei siste innlegga dine der, Inge. Der er opplysningar eg ikkje har frå før; at Rasmus og Inger var tremenningar, er nytt for meg!  Har du funne noko meit om korleis det kan henge saman?

 

Skal dei vere tremenningar, må nokon av besteforeldra deira vere sysken. Rasmus sine besteforeldre har eg som Botolv Antonson Skrede og førebels namnlaus kone; kanskje Gjertrud etter oppkalling i neste generasjon? - og Rasmus Arneson Lødøen og Anne Ivarsdtr Lødøen.

 

Då står det att å finne kven av desse som kan ha eit sysken som er besteforelder til Inger Olsdtr.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir neppe lett å finne ut av den forbindelsen. Vi er midt på 1600-tallet i et område uten kirkebøker med bygdebøker som er til liten eller ingen nytte.

Kanskje må man ty til tingbøkene i håp om å finne noe der som kan lede oss på rett vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har skifteprotokollar og tingbøker - så vi KAN vere heldige å råke på noko. Men eg er enig i at det ikkje ser så openbart enkelt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

 

Militære manntal er ei kjelde eg har nytta lite. På Heggen finn vi her brukaren Abraham Andersen med stesønene Mathis Olsen (16) og Gabriel Olsen (10): https://www.digitalarkivet.no/ru20111008000326

Eg tenkjer meg at dette er borna til Ole Joensen Heggen.

 

Mathis Olsen vart gift til garden Grodås, medan eg ikkje har funne noko meir om Gabriel.

Namna Mathis og Gabriel er vel det ein kunne forvente, dersom Aase sin teori vedr. Ragnhild Mathisdtr. Hatlelid stemmer (far hennar heitte Mathis Gabrielsen).

 

Vedr. korleis Inger og Rasmus var i slekt med kvarandre, har eg ikkje noko konkret, men eg har vore inne på tanken om at Christi Olsdtr. på Hatlelid kunne ha ei syster gift med Bottolf Skrede (Gjertrud? Olsdtr.?). Ole Bottolfsen Skårhaug var frå Skrede, så det er godt mogleg at mor hans var ei Olsdotter.

Då er det ikkje unaturleg at Elias Skrede var formynder for eit av syskenborna sine på Hatlelid ved skiftet etter Mathis:  https://www.digitalarkivet.no/sk20081127680311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg såg akkurat på det same i dag når eg blei klar over denne kjelda. Ragnhild BØR vere mor til Mattis og Gabriel, men faren heiter framleis berre Ola hos meg. Eit interessant spor er det i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel giftermålet til Gabriel Olsen i 1742 (truloving i Volda kyrkje, vigsle i Ørsta): https://www.digitalarkivet.no/kb20070829650501

 

Ein Ole Gabrielsen Lien vart døypt seinare same år; dette er truleg sonen til Gabriel og Hilde: https://www.digitalarkivet.no/kb20070829650503

"Gabriel Heggens kone" vart introdusert på etterfylgjande side.

 

Gabriel Olsen døydde truleg kort tid seinare; kona vart truleg oppattgift i 1744.

Ole Gabrielsen var nemnt i eit skifte frå Ørsta i 1760, men truleg ikkje i live i 1781.

 

Bygdeboka i Ørsta meiner for øvrig at Gabriel Olsen var frå Hoggen i Volda (s. 459): https://www.nb.no/items/4f4d3c0b043684dd4e7cb65c870938e6?page=477

Eg trur som sagt at dette er Gabriel frå Heggen, men Lien som var bustadadressa ved dåpen til Ole Gabrielsen er truleg Fremmerlid, som ligg nær Hoggen i Volda.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Berre synd vi ikkje fekk eit barnlaust skifte her.

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjem tilbake til dette, sidan eg i kveld sit og les oppatt nokre skifte eg har vore borti før. Dette har nok vore nemnt før, men eg repeterer:

 

Skiftet etter Mattis Gabrielson Strand i 1699 nemner dottera Ragnhild som er gift med "Ole Heggen" - utan patronym. Same OH er også formyndar for svogeren Ole M.

 

1699 er berre to år før 1701, og det er  høgst rimeleg at denne OH framleis er å finne på garden Heggen 2 år etter, dvs at han er identisk med enten Ola Rasmusson eller Ola Jonson. Men Ola Rasmusson er utelukka, fordi vi av andre kjelder veit at han var gift med ei Andersdotter Heggen, og då er det Ola Jonson som står att. 

 

RA, Manntallet 1701, nr. 9: Sunnfjord fogderi, Nordfjord fogderi og Svanø birk, 1701, s. 214-215
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ft10051010280115
 

Dette er den same mannen som vi kjenner som far til Anne Ottesdtr Osdal sine to born Sigrid og Jon i dette skiftet frå 1707

 

http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24545/427

 

Han må altså ha gifta seg oppatt med Ragnhild før 1699. Niåringen Jon i 1701-tellinga er sannsynlegvis sonen frå fyrste ekteskap.

 

I ein av trådane vi har diskutert dette temaet før, nemner Inge Nygård ei tingbok-innføring der Jon Olsson Ervikseter er sagt å vere eldste ste-son til Abraham Andersson Heggen, som vi meiner var gift med Ragnhild i hennar 2.ekteskap - og det må vel nesten vere snakk om denne 9-åringen frå 1701. Han var ikkje ste-son i vår meining, men i gammal utvida betydning var han det.

 

SAB, Nordfjord sorenskriveri, 02/02b/02ba/L0004: Pantebok nr. II.B.a.4, 1733-1738, s. 74-75
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/tl20071008840907
 

Stemmer dette, eller?

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne ha svart bekreftende, men jeg må med skam bekjenne at jeg har falt ut av tråden her.

Om du ville hatt bryderiet med å gi en enkel oversikt over hvordan Inger kommer inn i dette bildet, hadde det vært flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune Thorstensen skrev:

Jeg skulle gjerne ha svart bekreftende, men jeg må med skam bekjenne at jeg har falt ut av tråden her.

Om du ville hatt bryderiet med å gi en enkel oversikt over hvordan Inger kommer inn i dette bildet, hadde det vært flott.

Teorien er at Ola Jonson Heggen, som tidlegare har vore gift med Anne Ottesdtr Osdal og har borna Jon og Sigrid med henne (ved skifte etter Otte i 1707), etterpå har blitt gift med Ragnhild Mattisdtr Hatleli og har fått fleire born med henne - deriblant Inger.  Så har han døydd, og enkja Ragnhild har gifta seg med Abraham Andersson, kanskje frå Jevnlid? - som er omtala i denne tingboka. 

 

Du er elles ikkje den einaste som slit med å holde tråden; vi har rørt så mykje i denne gryta at vi knapt ser kva vi rører i.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Aase. Da ser jeg hva du sikter til.

Det er en god tanke/teori, problemet med dette og mye annet fra Nordfjord på denne tiden er å få det dokumentert. Manglende kirkebøker og skifter får ta en stor del av skylden. Mange personer med samme navn på til dels samme gård gjør det helder ikke enklere å vite hva som er opp eller ned, rett eller galt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ser også ein stor skilnad mellom Eid og td Gloppen: Eid er nærmast ein liten by, med mange strandsitjarar, embetsmenn og ikkje minst handelsmenn. Gardar i Eid/ Hornindal ser ut til å skifte eigar stadig vekk, muligens fordi desse nemne folka tek pant i dei i tide og utide, og folk derfor må gå frå gardane. Brukar-rekkjene er svært usystematiske, utan dei lange far/son-rekkjene som vi har mykje av i Gloppen.

 

Tykkjer eg. Men eg er ikkje fag-historikar, så dette får stå som min private teori.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg burde kanskje ha skrevet Eid/Hornindal i stedet for Nordfjord. Den problemstillingen du beskriver sammenlignet med Gloppen er ganske klar.

Vi får håpe på at de nye bygdebøkene for Eid blir litt mer oversiktlig enn de gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligg nok ein del svar i tingbøker og pantebøker, men dei er ikkje så lette å finne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abraham er i alle fall på plass på Heggen i 1723 - og Ola Jonson er der ikkje.

 

RA, Rentekammeret inntil 1814, Realistisk ordnet avdeling, N/Nb/Nbf/L0147: Sunnfjord og Nordfjord matrikkelprotokoll, 1723, s. 83
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ma20090819650650
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som eit svært godt døme på det eg nemner lenger oppe, finn eg dette i panteboka frå 1712 - ikkje alt som er like enkelt å lese, men ein oppfattar i alle fall namna Ola Jonson Heggen og Peder Hansson Lemmichen..

 

SAB, Nordfjord sorenskriveri, 02/02b/02ba/L0001: Pantebok nr. II.B.a.1, 1711-1717, s. 28-29
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/tl20071008840016
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må Ole Jonson i alle fall vært i live 1712.

Men jeg klarer ikke å få noe fornuftig ut av teksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.