Gå til innhold
Arkivverket

Emigrantprotokoller over Oslo


Hans  Myhre
 Del

Recommended Posts

Søk i  1867-1927 etter Ringsaker som boster/hjemsted og året 1867.

Hvor mange får du?

Søk i hele basen 1867-1927  etter bosted/Hjemstad Ringsaker, Hvor mange får du?

Endret av Hans Myhre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite interesse for denne basen. OBS, det skal visst være jubileringsår i 2025 for emigrasjon til Amerika. Denne baren bur de blitt skikkelig oppdatert.

Første søk  etter Ringsaker som bosted og år 1867  gir  0. I min base 29

Andre søk i hele basen 1867-1927 etter de som hadde Ringsaker som bostet gir  263 treff.     I min base fra  rullefilmen nr. 841  blir det 6750 og inniblant der noen fra Nes og Furnes.    

Så er det en 1867-1927 Tilleggsliste og en redigert utgave 1871 -1930..  Redigert???  Bare tull.

 Siden jeg nå jobber med å finne igjen emigranter fra Ringsaker/Veldre og Brøttum  er rullefilmene et must for å finne emigranter.

Nes og Ringsaker har jeg greid sjøl men stakkars andre da.....

Se til å få oppdatert denne basen men ikke la  de som laget den første versjonen prøve å rette opp. De hoppet over for mye som de ikke klarte å lese enten fra originalen eller filmene.

Endret av Hans Myhre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi håper at det vi skal få gjort en oppdatering av emigrasjonsmaterialet før jubileet i 2025. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.