Gå til innhold
Arkivverket

Kyrkjebok for Høland 1780-93


Frode Myrheim
 Del

Recommended Posts

Eg er ikkje kar um å finna Jakob Eriksson, døypt 8. april 1784 i denne kyrkjeboki. Men dåpen må vera registrert.

 

I 1784 er det noko rot i denne kyrkjeboki. Sidene millom 67 og 70 manglar. Det ser ikkje ut til at dette er skanna.

 

Mvh. Frode Myrheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Side 68-69 er der de skal være, men hvis du har bladd i kirkeboka med filteret for "Kronologisk liste" aktivert, vil du bla direkte fra side 67 til side 70.

 

Det er muligens disse dåpene i 1784 du ikke har funnet: https://www.digitalarkivet.no/kb20061030010089

 

Det ser ut til å være noe gammel feilinnbinding fra og med det bladet som er merket "68". Det gjør både indeksering og framfinning litt komplisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit ikkje kva som hev skjedd i denne boki, men no fann eg att det eg søkte på sida 82.

 

Mvh. Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Frode Myrheim skrev:

Eg veit ikkje kva som hev skjedd i denne boki, men no fann eg att det eg søkte på sida 82.

 

Vi har ikke gjort noen endringer her, så jeg gjetter at du har bladd med filteret for "Kronologisk liste" aktivert, siden du var av den oppfatning at s. 68-69 manglet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.