Gå til innhold
Arkivverket

Ministerialbok for Skoger prestegjeld 1862-1872


Anne-Grethe Syvertsen
 Del

Recommended Posts

Lister med "Fødte og døpte" i den transkriberte utgaven av Ministerialbok for Skoger prestegjeld 1862-1872 har ingen direkte link til "Skannet" side.

https://www.digitalarkivet.no/view/261/hd00000001088482

 

Den skannede kirkeboken finnes her: 

Vestfold fylke, Skoger, Konnerud, Strømsgodset i Skoger, Ministerialbok nr. I 4 (1862-1872), Fødte og døpte 1862, Side 2-3
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20051109050006

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anne-Grethe Syvertsen skrev:

Lister med "Fødte og døpte" i den transkriberte utgaven av Ministerialbok for Skoger prestegjeld 1862-1872 har ingen direkte link til "Skannet" side.

https://www.digitalarkivet.no/view/261/hd00000001088482

 

Den skannede kirkeboken finnes her: 

Vestfold fylke, Skoger, Konnerud, Strømsgodset i Skoger, Ministerialbok nr. I 4 (1862-1872), Fødte og døpte 1862, Side 2-3
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20051109050006

 

Hei

Årsaken til at den ikke har en direkte lenke, er at da man i sin tid registrerte denne kilde, ikke la inn lenke til bildet. 

Dette er ikke noe som Digitalarkivet kan fikse. Eneste måten å få det til, er at man tar filen som ligger på Digitalarkivet og legger inn bildelenkene manuelt. Dette er dessverre noe som vi ikke har anledning til å gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for rask tilbakemelding Renathe 🙂 Er dette noe vi registratorene skulle gjort da vi transkriberte filen i 2011? Eller husker jeg riktig at muligheten med direkte link fra transkribert liste til skannet side kom mye senere?

 

Ser at andre transkriberte lister fra samme bok heller ikke har link til skannet side, som konfirmerte (publisert i 2012), viede (publisert 2013) og dødfødte (publisert 2013).

 

Men det jeg forundrer meg over er at linken fra transkribert til skannet side virker for døde og begravede fra samme bok (publisert 2013). Det samme med innflyttede (publisert 2018) og utflyttede (publisert 2018). Hva kan det komme av? Kan ikke huske at vi i Slekt og Data Sande la til bildelenker til noen av listene under transkriberingen.

 

Eventuelt er det sånn å forstå at vi nå i ettertid kan ta på oss den manuelle jobben med å legger inn bildelenkene?

 

Med vennlig hilsen 🙂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2021 den 20.21, Anne-Grethe Syvertsen skrev:

Tusen takk for rask tilbakemelding Renathe 🙂 Er dette noe vi registratorene skulle gjort da vi transkriberte filen i 2011? Eller husker jeg riktig at muligheten med direkte link fra transkribert liste til skannet side kom mye senere?

 

Ser at andre transkriberte lister fra samme bok heller ikke har link til skannet side, som konfirmerte (publisert i 2012), viede (publisert 2013) og dødfødte (publisert 2013).

 

Men det jeg forundrer meg over er at linken fra transkribert til skannet side virker for døde og begravede fra samme bok (publisert 2013). Det samme med innflyttede (publisert 2018) og utflyttede (publisert 2018). Hva kan det komme av? Kan ikke huske at vi i Slekt og Data Sande la til bildelenker til noen av listene under transkriberingen.

 

Eventuelt er det sånn å forstå at vi nå i ettertid kan ta på oss den manuelle jobben med å legger inn bildelenkene?

 

Med vennlig hilsen 🙂 

Hei. Nå er jeg litt usikker selv på når dette med direktelenke til kirkeboken kom, men det jeg vet, er at det har blitt en økt fokus på dette de siste årene. Nå bør all registrering vise til originalbildet.

 

Det er nok mulig for dere å få rettet opp og lagt inn bildelenkene nå i ettertid, men da MÅ dere få tilsendt filen fra oss. Dere kan ikke jobbe i den filen dere laget for mange år siden. 

Dersom dere ønsker å gjøre denne knytningen, send oss en epost digitalarkivet@arkivverket.no

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for god informasjon Renate 🙂 Vi tar saken opp på neste møte, og forhører oss om kapasiteten vi har blant våre medlemmer 🙂 

Mvh Anne-Grethe, Slekt og Data Sande 🙂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.