Gå til innhold
Arkivverket

Sjeleregister Fjaler (Ytre Holmedal) 1781 - Pirk


Torbjørn Igelkjøn
 Del

Recommended Posts

Her ligger det 15-16 års historikk bak og jeg skal ikke utbrodere detaljer, annet enn å konstatere at dette er to av flere eksempler på at transkripsjoner har blitt publisert uten at man har vært klar over at kilden også finnes skanna, slik at den allerede har en id i Digitalarkivets kilderegister. Poenget er at skanning og transkripsjon må kobles til samme id i kilderegisteret.

 

Hvis du klikker på de to lenkene du har lagt inn, vil du se at jeg har laget mer presise titler på de skanna kildene. Kildene har i Digitalarkivet blitt kategorisert som sjeleregistre, men det er ikke alltid en presis betegnelse. 

 

Jeg vil ta initiativ til å få koblet transkripsjoner til samme id som de korresponderende skanningene, men jeg må først kartlegge det totale omfanget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.