Jump to content
Arkivverket

Anne Glad, gift med Nils Pederson Tonning (ca 1711-1785) på Bryggja i Nordfjord - retting av feil som førekjem mange stader.


Aase R Sæther - Gloppen

Recommended Posts

Eg har pusla litt med Glad-familien i Nordfjord siste dagane, og funne ut at svært mange (td på Geni) har gitt Nils Tonning feil kone. Det vil seie, namnet er rett, men det verserer fleire forslag til kven ho er.

 

1. Anne Poveldtr Glad (ca 1677-1757) er sett opp mange stader, utan at ein då tek inn over seg at Nils får barn i 1753, på eit tidspunkt då denne Anne Glad er godt over 70 år - så henne avviser vi straks.

2. Anne Susanne Hansdtr Glad, f.1713, dotter til Hans Povelson Glad og syskenbarnet Anne Abrahamsdtr Glad, er også brukt av fleire - men feilen her er at ho i skiftet etter Anne Abrahamsdtr i 1767 er oppgjeven å vere busett i Bergen, så det kan heller ikkje vere henne. 

 

Derimot skal vi til Hans Larsson Glad, som gifter seg med Malene RETTA: Maren Jakobsdtr Gril i Davik i 1714 - https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000002640634, og får ei dotter Anne med henne. Hans døyr i 1727, og dottera Anne er nemnt i skiftet etter han i 1727. https://www.digitalarkivet.no/sk20081128610030

 

I dette skiftet finn vi noko så sjeldant som ein kvinneleg formyndar, nemleg mora. Og så kjem vi til det interessante: Malene RETTA: Maren Gril  står oppført i formyndarprotokollen som formyndar for denne dottera, og nokre år seinare, i 1733, blir det ført inn ein merknad om at pigen er bleven gift med Nils P Tonning, som då overtek midlane etter vanleg praksis.

 

Så her er altså fasiten, om nokon av dykk skulle kome over ei av desse feilkoblingane.

 

 

 

Edited by Aase R Sæther - Gloppen
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Jeg har heldigvis rett kone til Nils.

 

Eneste forskjellen er at jeg har notert mora som Maren og ikke Malene.

Men det kan skyldes en feil avskrift. Se vielsen 14.06.1714 i Davik.

https://media.digitalarkivet.no/view/8749/42655/3

Edited by Rune Thorstensen
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Takk for retting av skrivefeil 😄

Ja, eg reknar nok med at du har funne dette sjølv, men eg ser mange som har gått i grøfta.

Edited by Aase R Sæther - Gloppen
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, Rune Thorstensen skrev:

Jeg har heldigvis rett kone til Nils.

 

Eneste forskjellen er at jeg har notert mora som Maren og ikke Malene.

Men det kan skyldes en feil avskrift. Se vielsen 14.06.1714 i Davik.

https://media.digitalarkivet.no/view/8749/42655/3

Vi kan vel koste på oss teksten fra formynderprotokollen:

Formynder, Maren Grill, Sahl: Hans Glads, har under forvaltning sin Datter Ane Hansdatter Glads arvemidler, dog under hendes Svoger Sign. Erich Pedersen Hestevigs obagte og tilsiun, saa lenge hun sidder Enke, alt eftter Skifttebrev af Dato =9Decembr: 1727:
Capital ….. =186 rdl.

Udj Aaret =1733: blef denne pige giftt med Niels Pederssen Toning paa Bryggen, og som hun baade er Moderens eneste Barn, tillmed er Enkemoderen i fullig med dennem, saa kand hannem skee des bedre fornøyelse for hendes Midler,

1736: den 5 Marty: tilstoed forbemelte Niels Pedersen Toning, at være bleven fornøyet, for disse sin hustrues fulde Midler 186 rd:
T:
P Schonvig

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

15 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Men dette er ikkje den rette Anne Hansd. Glad  som var gift med Nils Pederson Tonning, ho var fødd 1712, trulova og gift 1733/1734

Edited by Harald L. Bakke
Link to comment
Share on other sites

Eghar notert at ho døydde 1808 uten at eg veit kvar eg har det ifrå. Ho er iallefall ikkje gravlagd i Davik eller Eid det året. 

Link to comment
Share on other sites

Beklager, der bommet jeg godt. Ser i dataprogrammet mitt at jeg har skrevet etter død 1801.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Akkurat nå, Rune Thorstensen skrev:

Beklager, der bommet jeg godt. Ser i dataprogrammet mitt at jeg har skrevet etter død 1801.

Absolutt tilgiveleg. At det skal vere muleg å samle så mange med same namn i same område på så kort tid er jammen godt gjort!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sønene Jakob og Lars var begge busette i Bergen som handelsmenn. 
Sonen Henrik var og handelsmann busett på Skipenes, Eid

og dattera Gjertrud vart gift med Jakob Antonson Maurstad og busett der  (har ikkje følgt den generasjonen vidare, kun notert namna),

kansje ho flytta til ein av dei på sine eldre dagar og døydde der?
Om det var i Bergen skulle ho iallefall finnast på søk vil eg tru. 

 

Edited by Harald L. Bakke
Link to comment
Share on other sites

Bygdeboka for Davik sier hun døde i 1808, 96 år gammel. Men hvor den opplysningen er hentet fra vet ikke jeg.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, Rune Thorstensen skrev:

Bygdeboka for Davik sier hun døde i 1808, 96 år gammel. Men hvor den opplysningen er hentet fra vet ikke jeg.

Då er det nok der eg har notert årstalet utan å skrive ned kjelda.

Heller ikkje arveskifte etter henne er å finne i Nordfjord. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

På Geni ser eg at 1808 er blitt brukt som dødsår på Anne Susanne og - sjølvsagt utan kjeldereferanse.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

På Geni ser eg at 1808 er blitt brukt som dødsår på Anne Susanne og - sjølvsagt utan kjeldereferanse.

Ja Geni er Geni......  😉

Men no har eg "kuppa" tråden din Aase, men eg tykte det passa inn i temaet så eg bed om tilgjeving!  

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Du har slett ikkje kuppa; så lenge her heng spørsmål i lufta om "Anne Glad" så er her ope for alle innspel.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har retta meg sjølv lenger oppe.

Sonen Henrik var busett på Skipenes i Eid  og dattera Gjertrud vart gift til Maurstad i Davik.

Link to comment
Share on other sites

18 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Bygdeboka for Davik sier hun døde i 1808, 96 år gammel. Men hvor den opplysningen er hentet fra vet ikke jeg.

Kanskje kan tingboka for det året seie noko?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at Gjertrud ikke er med i min oversikt. Har noen av dere opplysninger om henne som fødsel /død.

Link to comment
Share on other sites

Det er skifte etter ungkar Peder Nilsson Tonning på Bryggja i 1804; der er det brørne Hans, Henrik, Jakob og Lars som arvar. 

Om mora hadde vore i live då, ville vel ho også vore nemnt som arving?

 

SAB, Nordfjord sorenskriveri, 04/04a/L0021a: Skifteprotokollar, 1804-1808, s. 38-39
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081201660363

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Eg trur ikkje dette kan vere rette Gjertrud - ho er altfor ung. Det må vel heller vere nr 6 her?

 

SAB, Nordfjord sorenskriveri, 04/04a/L0021a: Skifteprotokollar, 1804-1808, s. 38-39
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081201660363

Feil lenkje Aase?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.