Jump to content
Arkivverket

Etterslekt av Kristoffer Trondsson Rustung i Hardanger

Recommended Posts

Jan F. Johansen

Kristoffer Trondsson Rustung f . Ca 1500 i Kvinnherad,  lavadelsmann og Sjøkriger skal trolig ha hatt 2 døtre som har etterslekt i Hardanger, Henholdsvis i Jondal og Kvam Herad. Er det noen som kan hjelpe meg med etterslekten i Hardanger ? Etter hva jeg vet hadde Rustung 7 døtre hvorav minst 1 har etterslekt i Hardanger .

(Er du her Kjellaug Robberstad Petit ?)

Med vennlig hilsen 

Jan Frode Moe-Johansen 

Svein O. Tislevoll

Jeg er etterkommer etter Magdalena Tronds og mannen, Erik Eriksen til Vatne og Valvatne på Stord, har skrevet opp linjen fra dette ekteparet, og til barnebarnet Elisabeth Ottesdtr. Orning som var gift med Laurits Johannesson Galte, til Torsnes i Jondal, født ca. 1587, d.24.4.1659. Og så har jeg linjer fra to døtre av Laurits og Elisabeth, og fremover. 1. Elisabeth Lauritsdtr. f. ca.1620 g.m.  sognepresten Elias Andersson Schonevig (ca.1615- 1690), og 2. Magdalena Lauritsdtr., f. ca.1629, d.1681, gift med Rasmus Pedersen, prest i Strandebarm, født ca.1620, d.1676. 

Jan F. Johansen

Mange takk for god info . Trist at allt arbeieidet til Kjellaug Roberstad Petit ikke er tilgjengelig etter hennes død i Paris . Hun har virkelig stått på .

R.I.P Kjellaug

Mvh

Jan Frode Moe-Johansen

Asbjørn Rasmussen

Det er mye som er skrevet om denne familien gjennom tidene her på Digitalarkivet. Publikasjonen til Odd Handegård: https://www.valeforlag.no/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=5&Itemid=4 er etter min mening, en kvalitets sikret publikasjon, som sjekker grundig med argusøyne all form for tidligere publikasjoner som har eksisterer om denne familien.

Jeg har og mine aner fra denne familien, som har medført at jeg har gransket nøye hva som er blitt skrevet.

Edited by Asbjørn Rasmussen