Gå til innhold
Arkivverket

Arv - 1845


P. Drabløs
 Del

Recommended Posts

Hei

Eg har prøvd å lært meg litt om skifte og slikt. Dette er om ein Gunille/Gunnhild Olsdatter Gidskegjærde (f. 1864). Ho kom fra Fiskargaard fra Sula (øy) i gamle Borgund kommune (Møre og Romsdal) ca. 7 km sørøst fra Ålesund gamleby

Ho giftet seg i 1801 med Arne Andersen Sjaang fra Skjong på Valderøya i nådagens Giske kommune. Ho var allerede over 40 da ho giftet seg.

 

Arne dødde tidlig og ho gifta seg med ein annen fra Skjong (Iver Olsen Skjaang f. 1781) i 1808 og disse flytta same året til nabo øya Giske og fekk bygsle eit jordstykke som seinare blir heitende for Iver-garden. Iver Olsen Skjaang, (heitande no Gidskegjærde) døyr 1827 og eit tidligere avtale om arv blir i sattgang og den lengst levande, som då vart Gunnhild Olsdatter, fekk arven.

Her står det litt meir: 

 

Disse fekk da aldri barn og då tok ho kår hos Ole Gundersen Bakken fra Ålesund by og kona Larine Olsdatter Austrem (frå Borgund, ved ca. 16 km sørøst for Ålesund)

 

Gunnhild døyr 1845 og skifte skjer. Her står meir om dette:

 

Det eg kunne ha treng hjelp med er kven som er arvingene etter ho og kven som får arven? Og eg ser at Ole Gundersen Bakken (seinare Gidskegjærde) er nemnt også. Kan Ole Gundersen vere i slekt med Gunnild eller Iver?

Her er skiftet: https://media.digitalarkivet.no/view/24609/452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Det er vel kanskje betre at du følgjer opp dei svara du faktisk har fått ...

No ser det ut som at du ikkje har lest nokon av dei.

 

Åja, nei eg skreiv kanskje litt for langt innlegg, og med deres hjelp så har dere gjort slik at eg forstår kva skiftet omhandler og litt detaljer der er rundt disse.

 

Det eg prøve å få svar på var kven eller kor vart det av skiftet etter Gunnhild. Det kan vere eg har misforstått det eg veit om skifte og at det som blei sagt er alt der var av sjølvaste skiftet.

 

Eller om du meinar eg burde finne dette ut sjølv så forstår eg det, det var berre så vanskeleg å lese kva der står videre på skiftet etter Gunnhild etter det som kjem etter det du oversatte

 

Takk for all hjelp fram til no isåfall 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein av tinga eg tenkte på, var at når du har laga eit emne om ei sak, er det betre å følgje det opp der,

i staden for å lage eit nytt.

Det andre er at når du ikkje svarar, så veit ingen om spørsmålet var rett oppfatta, eller om svaret førte deg noko vidare,

 - eller om du i det heile har lest svaret.

Endret av Ivar S. Ertesvåg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ivar S. Ertesvåg skrev:

Ein av tinga eg tenkte på, var at når du har laga eit emne om ei sak, er det betre å følgje det opp der,

i staden for å lage eit nytt.

Det andre er at når du ikkje svarar, så veit ingen om spørsmålet var rett oppfatta, eller om svaret førte deg noko vidare,

 - eller om du i det heile har lest svaret.

Ja okay det kan eg forstå. Eg skal prøve å hugse på dette neste gang. Dette er ei av dei tinga eg ikkje er så god på, beklager for dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.