Gå til innhold
Arkivverket

Gravlagde i Kinn 1785-1821


Torbjørn Igelkjøn
 Del

Recommended Posts

Sidan det ikkje ligg inne gravlagde 1801-1814 for Kinn lurer eg på om planen er å publisere det som låg i Fylkesarkivet sin database, der ein hadde registrert heile perioden denne kyrkjeboka dekkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 30.9.2021 den 4.41, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Sidan det ikkje ligg inne gravlagde 1801-1814 for Kinn lurer eg på om planen er å publisere det som låg i Fylkesarkivet sin database, der ein hadde registrert heile perioden denne kyrkjeboka dekkar.

Hei

Dataene fra Fylkesarkivet i Sogn og Fjordane blir ikke lagt inn på Digitalarkivet. 

Tilstanden teknisk/strukturmessig er såpass at det er vanskelig å få satt dette sammen korrekt. Man har gjort registrering, og deretter foretatt en sortering. Resultatet er at ting ligger hulter til bulter. Vi prøvde f.eks å bruke noe av dette som grunnlag for korrektur, men det ble for omfattende. Det beste var å gjøre registreringen på nytt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

I utgangspunktet skulle vel 1814-dugnaden ha vore ferdig for lenge sidan.

Er det planar om å nyregistrere denne lista?

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Renathe-Johanne Wågenes - Arkivverket skrev:

ting ligger hulter til bulter.

 

I ein del tilfelle vil ein forresten kunne sortere excel-fila etter kommune-id samt id til venstre i lista, slik at ein får ei liste som er kronologisk, noko som vil gjere evt. korrektur av den gamle databasen enklare. Eg har ikkje sjekka om dette gjeld Kinn.

 

 

Redigert: Eg ser at for Kinn har ein prøvd å skilje ut Bremanger sokn, som har heilt andre ID-ar enn resten av Kinn. Dermed blir ikkje denne løysinga mogeleg, og kyrkjeboka må registrerast på nytt.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

Takk for svar.

 

I utgangspunktet skulle vel 1814-dugnaden ha vore ferdig for lenge sidan.

Er det planar om å nyregistrere denne lista?

Vi har en som er dyktig når det gjelder Kinn. Dersom vedkommende får anledning så blir det registrert. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Renathe-Johanne Wågenes - Arkivverket skrev:

Vi har en som er dyktig når det gjelder Kinn. Dersom vedkommende får anledning så blir det registrert. 

 

Takk for oppløftande svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.