Gå til innhold
Arkivverket

Spam


Rolf Andreas Brose Andreassen
 Del

Recommended Posts

Trykk på de tre prikkene øverst på høyre side av innlegget, så kommer valget om å rapportere opp.

Men finner ikke tilsvarende for å rapportere selve brukeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen «følger» meg, men jeg aner ikke hvordan jeg kan fjerne vedkommende fra følgerlisten, bortsett fra å blokkere alle fra å følge meg …

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun følger meg fortsatt, men det er ikke så stor sak, hun har ikke innledet samtaler med meg, så jeg har vel unngått det meste trøbbelet ...

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på denne her:

 

Fra: Arkivverket
Sendt: tirsdag 2. november 2021 kl. 15:10
Til: kfasting@gmail.com
Emne: lisajaster31 sendte deg en melding

 

Arkivverket

Hei knut fasting,
lisajaster31 har sendt deg en melding!

Les hele meldingen


— Arkivverket

2 medlemmer er aktive i samtalen (inkludert deg selv)

knut fasting
Brukere

lisajaster31
Brukere

 

 

 

happy new month

 

 

 

happy new month as i wish you the best, really my name is miss Flora, I lost the password of my email address, where have you been, i missed you reply...

 


Les hele meldingen

 

Ønsker du å ikke motta disse e-postene noe mer? Juster dine varslingspreferanser.

 

Klikk her for å lese våre personvernvilkår

Arkivverket, Arkivverket, Postboks 4013 Ullevål Stadion, Oslo, Oslo, 808443

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kanskje elskovssjuke kvinnfolk som er på farten?  Eg fekk nesten same meldingi som Knut nemner over - same dag!

 

happy new month

 

  default_photo.png  
happy new month as i wish you the best, really my name is miss Flora, i am writing you for friendship, reply using this mail,......

 

Eg har opplevd det same på ein nederlandsk side, eg skjønner ikkje kva dei vil oppnå...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

I siste instans dreier dette seg om en ting: Penger.

 

Dette er en digital fisketur. De slenger kroken uti dertil passende dammer, som denne, og håper at noen snuser på agnet. Gjerne litt ensomme menn som synes det høres spennende ut med brev fra en dame med eksotisk navn.  Svarer du ikke så er du ikke målgruppen. Som med all spam så gir kvantitet resultater.

 

Svarer du har du fått en venn som etterhvert deler så mye med deg at du føler at det kanskje kan være håp om noe mer. Du og henne i solnedgangen og sånt. Og jo da, det tenker hun også, og så begynner det. Hun vil komme på besøk, men har ikke råd til flybilletten. Det har du, så du sender henne penger. Hun svarer tilbake at nå er billetten bestilt, og hun kommer om tre uker.

 

Du venter i spenning, men plutselig har hennes tante/bestemor/... blitt syk, så hun kan ikke komme. Men kanskje når tanten er frisk, kan dere prøve igjen. Penger til ny billett sender du selvsagt. Så eskalerer det: Tante er blitt innlagt på privatklinikk og de vet ikke om de kan betale regningen. Hun kvier seg om å spørre, men kanskje du kan hjelpe? 

 

Og sånn går dagene og ukene og månedene. Noen menn og kvinner gir fra seg mye penger før de tar hintet...

 

Ikke svar, så havner du ikke i målgruppen.

 

Geir 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse damene dukker opp over alt i alle slags fora. Facebook, Tvitter, Messenger, Instagram o.s.v. Til og med i fora for programvare.

Det er bar å slette dem.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.