Gå til innhold
Arkivverket

Ved søk etter en kirkebok får jeg opp et stort utvalg av hva som finnes i Digitalarkivet.


Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Ved søk etter døpte 1746 i Sør-Odal, HE får jeg opp https://www.digitalarkivet.no/search/sources?s=&from=1746&to=1746&format=all&archive_key=&lt[]=dp&m[]=0419

 

Heldigvis så finnes den ønskede kirkeboka mellom alt sammen.

Jeg har aldri opplevd dette før, selv om jeg har gjort feilen ved å søke etter døpte og ikke Alle. 

Jeg har tross alt søkt etter Sør-Odal i Hedmark og kirkebøker.

Endret av Berit Knudsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og gir tre treff hos meg, når jeg tar med "Uekte fødte og døpte". Se vedlagte bilde.

Kan det rett og slett være at du har vært uheldig og klikket på noen ekstra søkekriteria?

 

Capture.thumb.PNG.6aa9f546facace49ec2217213fecbda3.PNG

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore.

Jeg søkte etter døpte, og på den tiden må man søke etter "alle". Mener at jeg før fikk melding om at det ikke ble funnet,

og da skjønner jeg som regel hva jeg gjorde feil.

 

Jeg kan ikke si at jeg sånn uten videre husker alle kirkebøker hvor man må søke etter "Alle" handlinger.

 

Uansett så inneholdt søket : kirkebøker for et tidsrom - Sør-Odal - Hedmark. Da burde det jo i det minste ha kommet opp kilder fra Sør-Odal i Hedmark,

og ikke "alt mulig" fra store deler av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.