Gå til innhold
Arkivverket

Maren Cypriansdatter Eriksen Mørk (f. 1854 på Linderudeiet)- Er hun min tippoldemor?


René S Torgersen
 Del

Recommended Posts

 

Jeg forsøker med en ny post og annen fremgangsmåte, siden det ble blindvei på mitt søk etter min tippoldemor Maren Eriksdatter (eller Eriksen). Relevante tidligere linker er lenger oppe i denne kjeden. Så isteden for å lete etter mer informasjon direkte, tenkte jeg at det kunne være nyttig å eliminere aktuelle kandidater. Den mest aktuelle er Maren Cypriansdatter Eriksen Mørk (f. 29 nov 1854 på Linderudeiet i Oslo):

Kirkebøker: SAO, Aker prestekontor kirkebøker, SAO/A-10861/F/L0020Ministerialbok nr. 20, 1853-1857, s. 127 - Skanna arkiver - Arkivverket (digitalarkivet.no)

 

Familien er listet her i 1865;

008 Maren Eriksen* - 0106 Voldsløkken Iver Olsens - 009 Stor-Ou - Tellingskretsoversikt - Folketelling 1865 for 0218aP Vestre Aker prestegjeld - Digitalarkivet

 

Grunnen til at hun er min hovedkandidat er at i 1875 (bare 4 år før min oldemor ble født) er hun listet med adresse Sagveien 5 i Oslo.

009 Maren Eriksen - 2182 Sagveien 5 - 039 - Tellingskretsoversikt - Folketelling 1875 for 0301 Kristiania kjøpstad - Digitalarkivet

 

Dette er bare noen få hus bortenfor der min tippoldefar Anton Johnny Jonsen bodde (Sagveien 11) på den tiden. Jeg har fått DNA-treff med folk som i praksis bare kan være i forbindelse med han, så er ganske sikker på at han er riktig person. 

 

Men jeg lurer altså på hva som skjedde med denne Maren Eriksen etter 1875? Ville vært flott om jeg i hvert fall kunne finne ut om hun er nok et blindspor!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • René S Torgersen changed the title to Maren Cypriansdatter Eriksen Mørk (f. 1854 på Linderudeiet)- Er hun min tippoldemor?

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.