Gå til innhold
Arkivverket

Ole Olsen og Aase Evensdatter, Aslagsrud


Reidar Olav Meling
 Del

Recommended Posts

28.november 1817 vert Ole Olsen døypt i Houg kirke, Norderhov av foreldre Ole Olsen, Aslagsrud (?), og Aase Evensdatter. I ft. 1801 finn eg to jenter med namn Aase Evensdatter som begge er tenestejenter og som er heimehøyrande i "Nordrehaug". Eg gjettar at Aase Evensdatter i 1817 må vera ei av desse to. Den eine står i 1801 med stadnamn Ruud, den andre Berg. I 1817 står fadrane til barnet oppramsa. Spørsmålet er om fadrane kan knyttast til den eine av desse to tenestejentene frå 1801. Eg har hatt ein tråd for lenge sidan der denne Aase Evensdatter blei diskutert litt. Eg prøver igjen. No kan det jo tenkjast at denne Aase (ho er mi tipp-tippoldemor) er ein av dei andre 6 som står nemnd i folketellinga for Austlandet i 1801. Men i og med at barnet Ole blei døypt i Norderhov, så tenkjer eg at mi Aase er frå dette området. Eg legg ved utdrag frå kyrkjeboka. Og er det mulig å finna barnefaren Ole Olsen i ft. 1801?

 

Kan nokon tyda alle namna på fadrane?

 

1968854802_Skjermbilde2022-01-21kl_14_16_25.png.4bdaf64af9f860be54e8e2100fe7a251.png

 

 

Endret av Reidar Olav Meling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Reidar Olav Meling changed the title to Ole Olsen og Aase Evensdatter, Aslagsrud

Det er vel dette paret som ble viet 28/12 1816 Jevnaker

SAH, Jevnaker prestekontor, SAH/PREST-116Ministerialbok nr. 5, 1815-1837, s. 194
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070603820162

 

Forlovererklæringen

SAH, Jevnaker prestekontor, SAH/PREST-116Ministerialbok nr. 4, 1800-1861, s. 316-317
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070603810329
 

 

Aase Evensdat utflyttet fra Norderhov til Jevnaker i desemer 1816 alder 36 år, altså fødselsår ca 1780

SAKO, Norderhov kirkebøker, SAKO/A-237/F/Fa/L0008Ministerialbok nr. 8, 1814-1833, s. 578-579
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070313670162
 


 

Endret av Anne Tonby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne! Mange takk for dine funn. Men det ser altså ut til at Aase var 36 år ved giftarmålet, ho skulle då vera fødd rundt 1780. Det avvik jo nokså mykje frå det fødselsåret som er knytta dei 2 nemnde tenestejentene, - 1784. Men det kan vel vera like rett. I ein annan samanheng trur eg at dødsåret hennar skulle vera på 1840-talet ein gong, hugsar ikkje kor det kom frå. Men ekteparet Ole og Aase fekk altså barnet Ole i oktober 1817. Denne Ole skal vera min tippoldefar. Men er Aase ho som bur på staden Berg eller ho som bur på staden Ruud, - i Norderhov i 1801?

Endret av Reidar Olav Meling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen, Anne. Eg tykkjer eg ser noko andre opplysningar frå året 1816 enn dei du nemnde. Det er altså Ole Olsen frå Torbjørnsrud og Aasa (Aase?) Evensdatter frå Berger. Så står det vitterleg at Ole er 44 år og at Aase er 32 år. Og då stemmer dette med opplysninga i 1801 som gjeld tenestejenta Aase Evensdatter frå Berge, som attpåtil er fødd i 1784. Men så står det i 1816 eit namn mellom Evensdatter og Berger, - kva namn står det her? Kan det stå Brockerud? Det kan då nemnast at barnebarnet til Aase, Oline Olsdtr. (f. 1848) og mannen Ole Nilsen (1839) budde på Brokerud på Jevnaker, - deira etterkommarar kalla seg seinare Ruud.

Endret av Reidar Olav Meling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Reidar Olav Meling skrev:

Spørsmålet er om fadrane kan knyttast til den eine av desse to tenestejentene frå 1801.

 

Svaret er at det nok vanskelig vil la seg gjør. Du burde ha lenket til disse to i ft 1801 for å gjøre det klart hvilket Berg og hvilket Rud som menes. Begge navnene fins nemlig flere steder i Norderhov. Det er som er felles for disse to er at de var på to gårder som ligger ca. 1 km. fra hverandre i Soknedalen i Lunder sogn. Det er flere mil unna Aslaksrud som ligger i Haug sogn like ved grensen til Jevnaker. Dermed er ville det være svært unaturlig med faddere fra noen av de gårdene disse to var på i 1801. 

 

 

Både Rud og Berg ligger ikke langt fra grensen til Krødsherad, og i Krødsherad finner jeg to dåper som kanskje kan passe:

 

15/8 1784 døpte Even Halvorsen Ørpen datter Åse:

SAKO, Sigdal kirkebøker, SAKO/A-245/F/Fa/L0002Ministerialbok nr. I 2, 1778-1792, s. 75-76
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070312630201 
 

28/3 1785 døpte Even Svensen Rishovd-eie fatteren Åse:

SAKO, Sigdal kirkebøker, SAKO/A-245/F/Fa/L0002Ministerialbok nr. I 2, 1778-1792, s. 85-86
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070312630206 
 

Jeg vil gjette på at det var nr. 1 som var på Rud da farmoren hennes var derfra. Og så kan en jo gjette på at det var den andre som var på Berg. Rishovd ligger bare et par km. fra grensen til Norderhov (nå Ringerike).

 

Men det blir et langt sprang å knytte noen av dem til den Åse som giftet seg i Jevnaker i 1816. Fikk de flere barn? I tilfelle kan kanskje deres navn hjelpe å spore Åses opphav. Det samme kan evt. navnene til barn i neste generasjon bidra til. Jeg har p.t. ikke tilgang til bygdebøkene for Krødsherad slik at jeg ikke får slått opp hva som evt. måtte stå der om de to Åse'nes videre skjebne.


 

En av de to gifte seg nok i Lunder kirke 30/11 1805 i Lunder kirke, Norderhov med Thomas Olsen Halkinrud:

SAKO, Norderhov kirkebøker, SAKO/A-237/F/Fa/L0006Ministerialbok nr. 6, 1789-1811, s. 168
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20070313660409 
 

Bruden skrives da fra Lundesgården som ligger mellom Berg og Rud - nærmest Berg, uten at akkurat det bør tillegges særlig vekt.

 

De fikk i hvert fall barna Gunhild i 1807, Sissel i 1808 og Even i 1815. Og så døde Thomas i 1818.

 

 

Ved dåpen i 1817 oppgis adressen til Nordre AslagsrudEie. 

 

Og ja, ved både forlovelse og vielse i 1816 er brudens adresse oppgitt til Brockerud under Berger.

 

Kan det være aktuelt også å se andre steder etter mulige kandidater? På Toten finner jeg denne som også er i passende alder:

019 Aase Evensdatter - 0321 Holter - 001 - Tellingskretsoversikt - Folketelling 1801 for 0528P Toten prestegjeld - Digitalarkivet

 

Det er ikke så mye lengre dit enn til Soknedalen og Krødsherad

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dag, her var verkeleg mykje å tenkja på. Mi mormor var frå Jevnaker, kalte seg Ruud før ho blei gift (Henschien). Hennar bror Nils O. Ruud var urmakar på Jevnaker. Deira foreldre var Ole Brokerud (1839) og Oline Olsdatter. Oline (f. 1848) var «uekte» barn av Dorthe Thomasdtr. og Ole Olsen. Sistnemnde var altså fødd 26.oktober 1817 av foreldre Ole Olsen og Aase Evensdatter.

Mi mor blei gift på Vestlandet, så eg bur langt frå dei områda som vert omtalte her. Men til sommaren får eg ta meg ein tur bortover for å undersøkja meir. Men altså, denne mi formor Åse, kven av kandidatane er den mest sannsynlege?? Mange takk iallfall for grundig arbeid så langt, Dag!

Endret av Reidar Olav Meling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Reidar Olav Meling skrev:

 <snip> Men så står det i 1816 eit namn mellom Evensdatter og Berger, - kva namn står det her? <snip>

 

Innføringen 1816:

1 | Aase Evensdatter Baarnaas | Tienestepige | Gd Berger i Jevnager | - | Attest: 3 Dec. 1816 |

 

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.