Gå til innhold
Arkivverket

Kirstin Olofsdotters Dåp. Den Første i Mo Forsamling i 1731.


Birger Carlsen
 Del

Recommended Posts

Jeg klarer som vanlig å lese litt under halvparten. Det vesentlige som foreldrenes og barnets navn klarer jeg. Resten vet jeg kan komme til nytte når jeg skal finne flere slektninger. All hjelp med tyding av denne dåpen settes stor pris på.

 

https://sok.riksarkivet.se/bildvisning/C0041809#?c=&m=&s=&cv=223&xywh=1043%2C1238%2C2600%2C1326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Leif B. Mathiesen said:

Linken din går til feil side.

Her er lin til førte side. Hr er både Mo og Naverstad inkludert. Velg på Mo oppe til vestre, og dereter fødte og døpte. Om du til slutt klikker på 1731, så er det der du havner.... I Mo altså. Selv om det står Navertad.

 

https://sok.riksarkivet.se/bildvisning/C0041809#?c=&m=&s=&cv=&xywh=-619%2C-138%2C4743%2C2755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Even Stormoen said:

– Eller man kan lenke direkte til siden. Ofte det greieste 🙂

 

Svensken min er alt annet enn god, så jeg må overlate selve tydingen til andre.

 

Mvh

Helt klart, Even. Det var det jeg mente å gjøre, og trodde jeg gjorde når jag startet denne. My bad. 😳

 

Her er i alle fall linken jeg skulle ha klistret inn: https://sok.riksarkivet.se/bildvisning/C0041809#?c=&m=&s=&cv=223&xywh=1662%2C1389%2C1306%2C725

 

Da krysser jeg fingre, og håper på hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Birger Carlsen skrev:

Her er i alle fall linken jeg skulle ha klistret inn

 

Den er dessverre ikke helt patent den heller, men jeg la inn lenken i forrige innlegget mitt. (Det understrekete er en klikkbar lenke) 🙂

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Even Stormoen said:

 

Den er dessverre ikke helt patent den heller, men jeg la inn lenken i forrige innlegget mitt. (Det understrekete er en klikkbar lenke) 🙂

 

Mvh

Når jeg skal kopiere en lenke inn i mine dokumenter tar jeg den fra URLen, limer den inn der jeg vil ha den, og den fører meg direkte tilbake dit jeg vil. Hvis dette ikke lar seg gjøre her på forumet, hvordan skal jeg da gjøre det? Jeg har holdt på med data siden åttitallet, så jeg har mer enn gjennomsnittlig god peiling. (Sukk og stønn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Birger Carlsen skrev:

Når jeg skal kopiere en lenke inn i mine dokumenter tar jeg den fra URLen, limer den inn der jeg vil ha den, og den fører meg direkte tilbake dit jeg vil. Hvis dette ikke lar seg gjøre her på forumet, hvordan skal jeg da gjøre det? Jeg har holdt på med data siden åttitallet, så jeg har mer enn gjennomsnittlig god peiling. (Sukk og stønn.)

 

Dette vet du sikkert fra før, men tar sjansen:

 

I de norske skanningene her på DA klikker du på ‹clipboard›-ikonet (nr. tre fra høyre). Da kopieres hele referansen med lenke til utklippstavlen og kan limes rett inn i et event. innlegg.

 

Hvis det kan være noen trøst så måtte det en del leting til for min del også før jeg fant ut hvordan svenskene hadde gjort det . . . 😉

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Nå har jeg vel pepret temaet ditt så grundig med lenkerelaterte innlegg at alle kompetente tydere forlengst har ‹skygget banen›.

Føler meg derfor forpliktet til (og for å reparere en dårlig samvittighet) allikevel å gjøre et forsøk på å tyde skummel svensk kirkebok.

Med alle mulige forbehold:

 

Ao 1731

No 1. Oluf Andersson Hs: anna

Hansdr. från Torp Dheras barn

fød d. 1. Jan. døpt d. 6 huj[us]

B: N: Kirstin:

Hs(?) dordi Olufsdr. från frePan

na(?)

Mi??ou Anderson från Fres

lanna

 

Mvh

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.