Gå til innhold
Arkivverket

Lensherre Axel Henrikson Gyntersberg på Torget i Brønnøy og kona Kirstina Trondsdotter Benkestok - dotteri Cecilia gift Teiste?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Desse opplysningane plukka eg for mange år sidan ut av ymse online kjelder:

 

Lensherre Axel Henrikson Gyntersberg, av pommersk adelsætt, skal vera fødd kring 1520, uvisst kvar, og døydde kring 1588 på Torget i Brønnøy.  Han gifte seg kring 1555, truleg i Meløy, med Kirstina Trondsdotter Benkestok, dotter av væpnar og lensherre Trond Tollefson Benkestok på Gjeresvik i Meløy (1497-1558), opphavleg frå Joranger nedre i Hafslo i Sogn!

 

So vidt eg veit, fekk Axel og Kirstina i alt ti born, mellom anna ei dotter:

 

* Cecilia Axelsdotter Gyntersberg, som vart første kona til gardbrukar (og godseigar?) Johan Andersson Teiste i Kroken i Sogn (1560-1607).  Men Cecilia skal vera avlidi i ung alder, og Johan gifte seg kring 1606 att med adelskvinna Øllegaard Pedersdotter av ukjent opphav.

 

Eg kjenner ikkje til born etter Cecilia og Johan, men er det nokon som er i stand til skaffa meg litt fleire opplysningar om denne Cecilia, som til dømes omtrentlege fødsels- og dødsår?

 

Finst det dokumentasjon for at Cecilia Gyntersberg verkeleg var gift med Johan Teiste?

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Jeg fant for en del år siden på gamle Digitalarkivet, avskrift av Protokoller fra Bergen Rådhus. Jeg er ikke i stand til å finne denne kilden nå, men jeg tok kopi av den saken jeg syntes var interessant, fra Fol. 133a til Fol. 137b. I denne saken saksøker Sofie Gyntersberg "Joen Andersen til indre Kroken, hennes svoger Jacob Jørgensen, slottsskriver på Bergenhus, på hans hustru velb. Inger Gyntersbergs vegne og hennes søster velb. jomfru Anna Gyntersberg." Faren til disse søstrene Axel Gyntersberg hadde pantsatt mye av deres odelsgods, noe Sofie og hennes ektefelle Mogens Heineson etterhvert hadde innløst. Av godset i Sunnhordland hadde Joen Andersen innkassert landskylden og nå krevde Sofie bl.a. sin rettmessige del av denne. Dom ble avsagt 4. desember 1593. Sitat fra protokollen: "Erlig welforstandig mandz Joenn Anndersen thill Inder Kraagen paa sin høstru Erlig og velb. H. Sizillia Gøntersbergs wegne............alle trennde er samborne søstre paa denn andenn partt osv."

 

Da vet du at Sisillia var gift med Jon Andersson i 1593 og at hun hadde tre samborne søstre, Sofie, Inger og Anna. 

 

Mvh

Bjarne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg #3:

 

Hjarteleg takk til Bjarne for eit nytt spennande innlegg!

 

Jau, der har me provet for at Cecilia verkeleg var gift med John (eg kom i innleiingi i skade for å kalla han Johan!) Andersson Teiste, men ei sak får meg til å stussa:  Du skriv «Joen Andersen til indre Kroken».  Det var då vitterleg i ytre Kroken at John og Cecilia budde!!  Eller kanskje flytte dei til ytre Kroken først seinare?

 

Uansett, leveåri til denne Cecilia vert vel vanskelege å finna...

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.