Gå til innhold
Arkivverket

Jeg leter etter bilde av frk Laura Wichmann, f. 1871 i Mandal ?


Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Hun var nr tre av syv døtre til lege Gioacchio  Lorenzo Wichmann f. 1936 i Larvik og hans kone Caroline f. 1842 på Rødenes.

Laura vokste opp i Gyldenløves gate 7 etter brannen i 1880  i Kristiansand. Hun ble aldri gift, men mellom 1900 - 1910 flyttet hun til Fana ved Bergen der hun ble husholderske hos proprietær Jacob Lange på Fjøsanger hovedgård. Der var hun til ca. 1935 da hun flyttet tilbake til Kristiansand. hun dør der i 1948.

 

Kan det være at noen der ute har et bilde av henne som voksen som de kan dele? 

 

Endret av Bente Borgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bente Borgen changed the title to Jeg leter etter bilde av frk Laura Wichmann, f. 1871 i Mandal ?

Takker, ja jeg har dette bildet og denne boken. Men bildet der er for dårlig til å bruke i den boken jeg skriver 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bente Borgen said:

Takker, ja jeg har dette bildet og denne boken. Men bildet der er for dårlig til å bruke i den boken jeg skriver 🙂

Er du kjent med bildeforbedringsfunksjonen i MyHeritage/ Photoshop? Hva er kriteria for ett bilde du kan bruke?

mvh

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Jan!

Et bilde som skannes eller fotografeses fra en bok, klarer jeg ikke å gjøre noe med. 

Jeg er ikke heller med i My Heritage .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bente Borgen said:

Takk for svar, Jan!

Et bilde som skannes eller fotografeses fra en bok, klarer jeg ikke å gjøre noe med. 

Jeg er ikke heller med i My Heritage .

hvis du spesifiserte hva du ønsket mht bilde kan det være noen kan vurdere om det lar seg gjøre

 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er hva en amatør, meg, kan koke sammen. Får du ikke hjelp med bilde her, finnes det nok facegrupper innen/dersom du har, et tegneprogram. Si ifra hvis du ikke ønsker bildet liggende i denne posten. mvh

test7.png

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/21/2022 at 9:10 PM, Bente Borgen said:

Fantastisk! Tusen, tusen takk! 

Nå ble jeg veldig glad 😊. Dette var en sterk kvinne i en urolig tid.

 

test11.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/21/2022 at 9:10 PM, Bente Borgen said:

Fantastisk! Tusen, tusen takk! 

Nå ble jeg veldig glad 😊. Dette var en sterk kvinne i en urolig tid.

Midlertidig bilde.Noe igjen å gjøre, pixler på hennes kjole, ene hand, fot, ene øye mannen.

beggetemp.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/21/2022 at 9:10 PM, Bente Borgen said:

Fantastisk! Tusen, tusen takk! 

Nå ble jeg veldig glad 😊. Dette var en sterk kvinne i en urolig tid.

hei. Her er siste versjon.
Hvis du ønsker en bakgrunn for paret så legg inn bilde/mønster/farge så kan jeg ta det til slutt.
Sko/støvler til herren ble ikke helt bra, men vil sannsynligvis bli mindre merkbar med en bakgrunn.
Handen til herren ble hellerf ikke så bra da jeg desverre ikke kan tegne.

mvh

fini.png

Endret av Jan Eikeland
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare fantastisk!

Og dette må jeg jo kunne bruke i min bok om Store Fjøsanger gård i Fana, Bergen.

Kanskje fint med en dus bakgrunn? Jeg vil da kreditere deg i boken.

 

Jeg er ydmykt takknemlig!

 

mvh Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har valgt denne bakgrunn. si ifra hvis du ønsker annen farge.

Takker, men trenger ikke noen kreditering. Bare hyggelig å hjelpe og så passet det slik at jeg for tiden. forsøker lære meg photoshop.

Lykke til med boken. Du gjør en verdifull innsats for å bevare historie. Min onkel skrev, sammen med en bekjent, 2 slektsbøker om Fjotland. Litt lengre syd en Bergen, sørlandet.

mvh

finibg.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk igjen, Jan!

Ja, jeg synes det er viktig å dokumentere historien der det ikke er dokumentert før, og gjennom andre vinkler. Jeg legger vekt på menneskene på stedene jeg skriver om, mennesker som har bodd på og preget gården/stedet på sine måter.

Igjen, Tusen takk !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.