Gå til innhold
Arkivverket

Ekteviede i Haltdalen/Singsås 1875


Toril Basberg
 Del

Recommended Posts

Øverst på siden står det "bildeinformasjon". Velg øverst her, så kommer den fram (det står sikkert "ingen" der nå). Bare kopier den og legg den inn som lenke her :) (ikonet til høyre for smilefjeset på verktøylinjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå virker lenken :) Jeg klarer dessverre ikke å være mye til hjelp når det gjelder tyding. Ungkarl og formand ved jernbane ? Står det noe om at han har oppholdt seg i Singsås i 3 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer. Han var formann og jernbanearbeider født i Sande pr.gjeld Men så lenge jeg ikke klarer å tyde navnet ordentlig blir han vanskelig å finne. Det står også noe om Sverige og Osø kjeld?? Hvor er det. Er Gaaserud etternavn eller bosted? Jeg klarer heller ikke å tyde foreldrenes navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det står Osø og Sverige og Vordalen?. Noe om Martin Hansen fra Jarlsberg? Synes også at det står Hans Mortensen og Juliane Marie Olsdatter af Trondhjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det står Osø og Sverige og Vordalen?. Noe om Martin Hansen fra Jarlsberg? Synes også at det står Hans Mortensen og Juliane Marie Olsdatter af Trondhjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juliane Marie er fra Verdalen i Sør Trøndelag. Jeg tyder også Larvik og Jarlsberg, men i fht til hva? Regner også med at det jeg tyder som Osø Kjeld? har noe med Vestfold å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlotte Korsnes Hagen

Jeg tror det står:

 

Hans Martinsen Gaaserud og Pige Juliane Marie Olson af Throndhjem

 

Sande Sogn i Jarlsberg

Osökjeld Sverige

Værdalen

 

Han f. 1845

Hun f. 1844

 

Hans far: Martin Hansen

Hennes far: Ole Olsen

 

Du finner dåpen hans her som nummer 28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det står:

 

Hans Martinsen Gaaserud og Pige Juliane Marie Olson af Throndhjem

 

Sande Sogn i Jarlsberg

Osökjeld Sverige

Værdalen

 

Han f. 1845

Hun f. 1844

 

Hans far: Martin Hansen

Hennes far: Ole Olsen

 

Du finner dåpen hans her som nummer 28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlotte Korsnes Hagen

Men da stemmer det ikke at faren heter Ole Olsen som jeg sa tidligere. I konfirmasjonen står det Ole Samuelsen. Kan det være denne da? http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=Foedverd&gardpostnr=6204&merk=6204#ovre Det ser ut som om de døpte en jente med samme navn i 1842 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.