Gå til innhold
Arkivverket

Problem med søkefunksjoner og gammel grunnbok


Helga
 Del

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg opplever at søkefunksjonene etter panteregister og dagboknummersøk ikke fungerer. Jeg kan finne frem til dokumentene jeg skal ha ved å bla manuelt i pantebøkene, men dersom jeg benytter meg av søkefunksjonene ved å legge inn gnr/bnr, årstall, kommune osv. får jeg null treff. 

Mottar heller ikke gammel grunnbok på mail etter bestilling.

Har også hatt problem med å bruke funksjonen "lag hefte" de siste dagene.

Har opplevd dette gjentatte ganger denne sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Helga skrev:

Hei,

 

Jeg opplever at søkefunksjonene etter panteregister og dagboknummersøk ikke fungerer. Jeg kan finne frem til dokumentene jeg skal ha ved å bla manuelt i pantebøkene, men dersom jeg benytter meg av søkefunksjonene ved å legge inn gnr/bnr, årstall, kommune osv. får jeg null treff. 

Mottar heller ikke gammel grunnbok på mail etter bestilling.

Har også hatt problem med å bruke funksjonen "lag hefte" de siste dagene.

Har opplevd dette gjentatte ganger denne sommeren.

Hei

Dette problemet vil bli sett på i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en feil med genereringa av PDF-hefter generelt, og det er sannsynligvis det som også gjør at man ikke får respons på bestilling av grunnboksblader, ettersom ei bestilling besvares med et generert PDF-hefte.

 

Når det gjelder dagboknummersøket, så registrerte vi feilen for en måneds tid siden. Det ser ut til at det er søket på årstallet som feiler; hvis du f.eks. fyller ut kun kommune og dagboknummer, får du treff: https://media.digitalarkivet.no/tl/pbok/search?municipalities[]=0727&year=&diary_no=1000

 

Vi håper at disse feilene kan bli løst i neste uke, når folk kommer tilbake fra ferie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har glemt å gi tilbakemelding her, men begge disse to forholdene er rettet for ei tid tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.