Gå til innhold
Arkivverket

Kodar i databasen Vigde i Jølster


Torbjørn Igelkjøn
 Del

Recommended Posts

Jeg klikket på lenken "Gå til full kildeinformasjon" og her står det følgende under merknader:

 

"Notatsidene fra s. 194 og videre omfatter alfabetisk register over døpte, bokstavene A, B, C, G, H, T og U. Ved innbinding viste det seg i sin tid at enkelte blad eller deler av blad var revet ut av kirkeboka; nærmere om dette helt bakerst i bildesekvensen.". 

 

Jeg synes det står Høgset, Hans Olsen her:

Sogn og Fjordane fylke, Ålhus, Helgheim i Jølster, Ministerialbok nr. A 2 (1731-1749), Notatside, Side 199-200
https://media.digitalarkivet.no/view/11523/102

 


 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjeld merknader til transkripsjonen står det følgjande:

 

Sitat
Merknader (transkripsjon):
Merknadsfeltet innholder dels referanser til merknader fra kirkeboken, dels referanser til skiftprotokoller der paret er omtalt (eksempel: A11-476), dels angir det sted utenfor Jølster personene flyttet til (eksempler: Fana, Førde). Navn kan være normalisert og supplert fra andre kilder, det er fordi denne avskiften er laget for et annet formål enn som en ren avskift.

 

A-kodane er referansar til skifteprotokollane, men kva i all verda kan B-kodane vise til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Grethe Flood skrev:

Jeg klikket på lenken "Gå til full kildeinformasjon" og her står det følgende under merknader:

 

"Notatsidene fra s. 194 og videre omfatter alfabetisk register over døpte, bokstavene A, B, C, G, H, T og U. Ved innbinding viste det seg i sin tid at enkelte blad eller deler av blad var revet ut av kirkeboka; nærmere om dette helt bakerst i bildesekvensen.". 

 

Jeg synes det står Høgset, Hans Olsen her:

Sogn og Fjordane fylke, Ålhus, Helgheim i Jølster, Ministerialbok nr. A 2 (1731-1749), Notatside, Side 199-200
https://media.digitalarkivet.no/view/11523/102

 


 

 

 

 

Om eg forstår dette rett skulle dette vise til ein dåp på side 26, men der greier ikkje eg å finne noko som passar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utgangspunktet mitt var forresten dette skiftet på Høgset i Førde i 1765:

Sogn og Fjordane fylke, Sunnfjord, Skifteprotokoll nr. A 8a (1763-1769), Skifteprotokollside, Side 148b-149a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081126660429

 

https://www.geni.com/people/Ole-Høgset/6000000186234220344

 

Skiftet nemner m.a. sonen, Hans Olsson som var død, men hadde etterlate seg borna Marte Hansdtr. g. i Bergen, Helga Hansdtr. f. kr. 1741 og Gunilde Hansdtr. f. kr. 1745. Formyndar for Helga var Anders Grimsbø. (Garden Grimsbø er nemnd på side 511 i bygdeboka "Soga um Jølst", rett etter Kvamen og Slåttene). Det skulle vel vere ein indikasjon på at det er "rett" Hans Olsson Høgset som er nemnd i kyrkjeboka for Jølster som gift med Karen Knutsdtr. Kvammen. Formyndar for Gunilde var Ole Nydal (som i følgje det same skiftet var gift med Gunilde Olsdtr., syster til Hans).

 

Familien er nemnd under overskrifta Bruk 5 på side 223 (Høgset) i Førde bygdebok, bd. 1. Det er ein feil i framstillinga i bygdeboka. Det står at Ole Olsson som døydde 1765 var g. med Kristi Olsdtr. Gjerland, men det rette er at det var den avdøde sonen, Ole Olsson (død på Husetuft 1756) som var g. med Kristi. (Det er samsvar mellom borna hans og skifte på Husetuft etter Ole Olsson (1756) og Kristi Olstr. (1759)).

 

Spørsmålet blir då kvar Hans Olsson Høgset og Karen Knutsdtr. Kvammen vart av etter at paret gifta seg, og om koden i merknadsfeltet kan seie noko om dette.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for oppklaringa.

 

Skifteprotokollane for Svanebirket er i dag nummererte frå A13 og utover. I protokoll A15 folio 234b finn eg då dette interessante skiftet:

 

Sogn og Fjordane fylke, Svanøy birk i Sunnfjord, Skifteprotokoll nr. A 15 (1779-1806), Skifteprotokollside, Side 234b-235a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081127620238
 

Her finn eg m.a. nemnt Ole Olsson Husetuft og Hans Olsson Støfringsdal(?) som halvbrorsøner til arvelataren, og borna deira samsvarar med skiftet frå 1765 (nemnt ovanfor).

 

Spørsmålet er dermed løyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.