Gå til innhold
Arkivverket

Hvorfor viser ikke mitt profilbilde i innleggene ?


Svein O. Tislevoll
 Del

Recommended Posts

Hei, hvorfor vises ikke mitt profilbilde i forbindelse med innlegg, når andre sine vises, er det en innstilling en plass jeg ikke har aktivert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikkje aleine:

 

Eg skreiv dette innlegget i debatt "Profilbildet vises på 'Forhåndsvisning av innlegg...

Ønske om endring" i dag, 20:47

 

"Ikkje for at det er så veldig viktig, men mitt nyleg innlagte profilbilete visast på profilsida, men ikkje i profilfeltet ved sida av innlegg eg har skrive. Ja, iallfall ser ikkje eg det. Men kanskje det visast for andre?

 

Det anonymiserte "modellbiletet" som sto der før, for å markere plass for personleg foto, er også borte no. Ein fordel med at fotoplassen er vekk er forresten at innlegget ikkje tek så mykje plass ved at korte innlegg er omgjevne av store tomme flater. Mange innlegg er jo (heldigvis) korte så om alle innlegg var blitt ribba for foto slik mine innlegg ser ut til å vere, går det raskare å rulle seg nedover heisesjakta. Men for dei som har profilfoto eller det anonymiserte "modellbiletet blir jo høgda på innlegget i alle høve minimum høgda på biletet + profilinformasjonen. Det er ikkje naudsynt. Det ville hjelpe mykje å plassere biletet ved sida av profilinformasjonen istaden for over."

 

Vi skreiv visst innlegga våre samstundes, men du var fyrst ute med publisering i denne nye tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anfinn Bernaas,

 

Så veldig viktig er det vel ikke, men når det først er kommet plass for bilder burde det vel vises, kanskje andre ser vårt og vi deres kanskje, ja. Men jeg ser ikke ditt bilde i innlegget ditt nå og du ser antagelig ikke mitt ?

 

Blir sikkert løysing av alt innpå etter hvert, er vel en prøv og feil periode nå.

 

V.h. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere legger bildet inn som avatar, vises det for andre. Jeg gjorde akkurat samme feilen som dere tidligere, så systemet er ikke spesielt intuitivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nokon før eg gjer noko som helst forklare meg kva ein avatar er? Eg vil helst ikkje velje noko eg ikkje har høyrt om før.

 

I mange forum på nettet opptrer man med et annet brukernavn enn sitt egentlige navn. Man legger da gjerne et bilde til dette brukernavnet, et som viser hvordan du ønsker å fremstå på forumet. Dette er en avatar. Dette kan virke forvirrende på dette forumet, i og med at det vel er ønskelig at man her skal fremstå med fullt navn/eget navn, og ikke med noe anonymiserende brukernavn. Det sier seg jo selv at man på slike forum hvor man er anonym, legger inn et annet bilde enn av seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Takk til vennlege sjeler der ute. Ein lærer så lenge ein lever.

 

Men eg står att med at i kontrollpanelet - profil - har ein to val: Endre bilde - endre avatar. Tyder det som er sagt ovafor at valet "endre bilde" ikkje verkar? Eller med andre ord for å endre bilete kan ein ikkje velje "endre bilde", men må velje "endre avatar"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har bruka sosiale medium i ti år og er vel kjent med brukarnamn/profilnamn i staden for verkeleg namn. Men avatar har eg aldri høyrt om.

 

Jeg kom borti begrepet avatar for ca. 15 år siden, da jeg var medlem av online-samfunnet Active Worlds, en tredimensjonal verden hvor man kan bygge hus og sosialisere med andre. Der velger man seg en figur eller avatar som man bruker til å bevege seg rundt i verdenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Takk til vennlege sjeler der ute. Ein lærer så lenge ein lever.

 

Men eg står att med at i kontrollpanelet - profil - har ein to val: Endre bilde - endre avatar. Tyder det som er sagt ovafor at valet "endre bilde" ikkje verkar? Eller med andre ord for å endre bilete kan ein ikkje velje "endre bilde", men må velje "endre avatar"?

 

Ja, du må gå inn på "endre avatar".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er spørsmålet jeg la inn tidligere i dag: http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/291-profilbildet-vises-paa-forhaandsvisning-av-innlegg-ikke-avataren/ Senere kommer det vel svar i denne tråden.

 

Det blir misvisende når forhåndsvisningen av innlegg viser profilbildet jeg har lagt inn (av meg) og alle innleggene ledsages av bildet av en svart katt.. (Avataren) Dette håper jeg de forandrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det berre i kveld at funksjonen "Endre bilde" ikkje verkar? Det er da verkeleg eit under at såpass mange har klart å leggje inn profilfoto dersom ein må velje noko heilt anna enn det ein ønskjer for å få det ein ønskjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært inne på 'Endre bilde', men jeg har endret Avataren. Jeg er nemlig enig med deg at avatarene gjør at innleggene tar mer plass ogjeg gikk akkurat inn og la inn et 'krympet' bilde av katten. Denne funksjonen virket - hva er det med 'Endre bilde' som ikke virket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Takk til vennlege sjeler der ute. Ein lærer så lenge ein lever.

 

Men eg står att med at i kontrollpanelet - profil - har ein to val: Endre bilde - endre avatar. Tyder det som er sagt ovafor at valet "endre bilde" ikkje verkar? Eller med andre ord for å endre bilete kan ein ikkje velje "endre bilde", men må velje "endre avatar"?

 

Profilbildet vises inne i Brukerprofilen din og (av en eller annen grunn) når innlegg forhåndsvises. Avataren er vist på innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha sagt Brukerprofilene våre, (ikke din spesielt) og det var bare for å si hvor f. eks. jeg har lagt inn de to bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Dag T Hoelseth.

 

Står mye om det der, ja. Har hørt navnet Avatar før, men aldri visst hva det er.

 

V.h. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha sagt Brukerprofilene våre, (ikke din spesielt) og det var bare for å si hvor f. eks. jeg har lagt inn de to bildene.

 

Eg pustar letta ut. Men å styre meir for å gjere noko som burde vere såre enkelt (leggje inn profilbilete) gjer eg ikkje, før det fungerer slik ein må vente at det skal fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan sikkert legge inn samme bilde både på profilen og som avatar. Men hvorfor man ikke like gjerne kan ha ett bilde som vises både som profil og for andre brukere ("avatar"), er merkelig og virker unødig tungvint og forvirrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endringer til "Medlem" og "Aktivt medlem" kommer av seg selv når du har det nødvendige antall innlegg i forumet.

 

PS Jeg ser nå at jeg er blitt "aktiv" etter 30 innlegg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.