Birger Carlsen Posted September 23, 2022 Share Posted September 23, 2022 Jeg sliter med denne, men jeg tror det skal være "min" Bård Olsen som bodde på 35. Aarum i Ekstraskatten 1762. Vielsen er den siste på siden. Brukslenke for sidevisning til vielsen: https://www.digitalarkivet.no/kb20061013050453 For ordens skyld, her er brukslenke for sidevisning til Ekstraskatten 1762 i Borge: https://www.digitalarkivet.no/rk10051109280154 På forhånd takk for all hjelp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Even Stormoen Posted September 23, 2022 Share Posted September 23, 2022 Et forsøk: Dom: Judica. Troloved Baared Olsen Elen Christophersdtr. Caut: Christoph: ??stad(?) (??) (??) Cop: Dom 6(?) p trin Mvh Birger Carlsen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne-Lise Hansen Posted September 23, 2022 Share Posted September 23, 2022 3 timer siden, Even Stormoen skrev: Christoph: ??stad(?) Kan samme mann være kausjonisten to trolovelser over? Står det Holstad der? Birger Carlsen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Even Stormoen Posted September 23, 2022 Share Posted September 23, 2022 Godt sett! – det ser ut som holstad, ja. Eller bolstad? Ligner uansett svært på forloveren til Bård og Ellen. Takk, Anne Lise. 🙂 Mvh Birger Carlsen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Even Stormoen Posted September 23, 2022 Share Posted September 23, 2022 (edited) Inspirert av funnet ditt, Anne Lise, kikket jeg også på andre kausjonister. Finner flere Giorgen [lille Borge, Pinnerud(?), Ødegaard, Skiellee(?) Kuurød(?)] bare på de to sidene i lenken. Så jeg er ganske så sikker på at det er fornavnet til ‹vår› kausjonist nr. 2. Kan etternavnet være titte et-eller-annet? Titterud? [gård(er) i Rakkestad] Og nr. 1 må være Holstad, som du sa. Godt plassert i Borge. 🙂 Mvh EDIT: Kan Giorgen hete tofteb[erg]? Edited September 24, 2022 by Even Stormoen Anne-Lise Hansen and Birger Carlsen 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne-Lise Hansen Posted September 24, 2022 Share Posted September 24, 2022 18 minutter siden, Even Stormoen skrev: Kan Giorgen hete tofteb[erg]? Ja, det er lettere å se tofte enn titte.. Even Stormoen and Birger Carlsen 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birger Carlsen Posted September 24, 2022 Author Share Posted September 24, 2022 Tusen takk begge to for all denne informasjonen. Even Stormoen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts