Gå til innhold
Arkivverket

Skjult dødsannonse?


Silje Lunde
 Del

Recommended Posts

Heisann!

Jeg funderer på en ting,og har en anelse om at dette er noe dere vet svaret på😊

Når en mann uten familie,blir det ikke satt noen dødsannonse for ham den dagen han dør da? Eller var det bare for de med familie? For jeg finner ingenting om min oldefar ETTER han kom ut av fengsel for tigging 1937.  Han hadde kone og barn, men kona dro med barna som jeg har skjønt. Jeg syns det er veldig vanskelig å finne frem dødsannonsen fra 1978. Tenkte det kanskje ville stå noe familienavn der..Han ble drept av en bil 7/2-78. Men ingen nyhetsoppslag eller dødsannonse eller noe,akkurat som det ikke har skjedd.  Med mindre dere veit hvordan man søker etter det på andre måter kanskje?😊Jeg skulle så gjerne hatt en gravplass å gå til. Han het Thorleif Ragnvald braathen Marcussen (eller markussen).født 1896. Hadde noen klart å spore opp hans dødsannonse hadde det vært utrolig snillt gjort ❤ På forhånd takk for svar😊😊

Endret av Silje Lunde
Mellomnavn rettet opp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Silje Lunde skrev:

Han het Thorleif ragnar braathen Marcussen (eller markussen).født 1896

 

Han het vel Ragnvald og ikke Ragnar - Arbeiderbladet, fredag 10. februar 1978 https://www.nb.no/items/a64acff49526d194a34acf69cc0b8b38?page=23&searchText="thorleif ragnvald"

TRB 1978.jpg

Endret av Egil Johannessen
  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ivar Moe skrev:

Hei Silje

 

Hvor i landet skjedde denne ulykken om du vet ?

 

Mvh

Ivar

Den må ha skjedd i Oslo,7 februar 1978,  og jeg skrev feil mellomnavn,det  var Thorleif Ragnvald markussen Braathen 😊

Endret av Silje Lunde
Har skrevet mer informasjon litt lenger ned til deg ang navn,sted og ulykke,les de to neste svar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Egil Johannessen skrev:

 

Han het vel Ragnvald og ikke Ragnar - Arbeiderbladet, fredag 10. februar 1978 https://www.nb.no/items/a64acff49526d194a34acf69cc0b8b38?page=23&searchText="thorleif ragnvald"

TRB 1978.jpg

Der fant du jammen annonsen hans du!😊 tusen hjertelig takk!!😊😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ivar Moe skrev:

Hei Silje

 

Hvor i landet skjedde denne ulykken om du vet ?

 

Mvh

Ivar

Fant nå også ut at Thorleif ragnvald markussen Braathen døde 7 februar 1978, i Oslo, men veit ikke om det går an å finne ut noe om ulykka,om sånt står i aviser? Har hørt noe om at han ble påkjørt av en bil..

Endret av Silje Lunde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Silje Lunde skrev:

Fant nå også ut at Thorleif ragnvald markussen Braathen døde 7 februar 1978, i Oslo, men veit ikke om det går an å finne ut noe om ulykka,om sånt står i aviser? Har hørt noe om at han ble påkjørt av en bil..

Det kan jo hende at ulykken ble omtalt i media, men at navnet ikke ble offentliggjort. Du må bruke fantasien og søke med forskjellige begreper (bilulykke, dødsulykke, bildrap osv., osv.) i dagene etter dødsfallet. Alternativt søke på kun "Thorleif Braathen"~1 - da får du både ev. omtaler med og uten fornavn nr. 2.

 

DTH

Endret av Dag T. Hoelseth
  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.