Gå til innhold
Arkivverket

Søker slektninger til Karl Øyvind Tollefsen


Odd Hilberg Johansen
 Del

Recommended Posts

Hei.

Jeg leter etter slektninger til Karl Øyvind Tollefsen, 25.09.28 - 01.01.90 fra Svelvik Vestfold. Det gjelder både døde og levende slektninger.

Jeg vet at han etterhvert flyttet til Fredrikstad og senere Sarpsborg 2 år før han døde.

Jeg tror han var gift med Magnhild Marie Johnsen, født 27.06.1930. Hun var muligens født i Nore. Jeg har ikke mere opplysninger om henne og om de egentlig ble gift, men jeg vet at det ble tatt ut lysning.

Jeg har også data på far og mor til Karl Øyvind, men der stopper det meste.

Er det noen som kan hjelpe meg å spore opp slektninger?

 

MVH

Odd Hilberg Johansen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Grethe Flood said:

Kan dette være dødsfallet til Magnhild Marie i 2011?

https://www.digitalarkivet.no/view/387/pc00000003184201

Fødselsdatoen stemmer. 

Dødsannonsen på Våre Minnesider

 

I juli 1966 vart det lyst for 'Skogsarbeider Olav G. Øvsterud og hj.v. Magnhild Marie Tollefsen, begge Tinn.' Er dette Magnhild Marie Johnsen ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gisle Hersvik skrev:

 

I juli 1966 vart det lyst for 'Skogsarbeider Olav G. Øvsterud og hj.v. Magnhild Marie Tollefsen, begge Tinn.' Er dette Magnhild Marie Johnsen ?

Fødselsdato stemmer:

https://media.digitalarkivet.no/view/7350/66

 

Hennes 1. ekteskap oppløst ved dom 1966. Hun er angitt født til Oskar Johnsen og Olga Wik.

Endret av Carl Nilsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har var det mye nyttig informasjon. Takk til dere alle for bidrag.🤗

  • Til deg Carl Nilsen: Hvor kan jeg finne dokumentasjon på at Magnhild Maries ekteskap med Karl Øyvind ble oppløst?
     
  • Jeg ser på dødsannonsen til Maries mor at det står en Olaf på samme linje som henne. Kan det være en tredje mann i hennes liv?
  • På dødsannonsen til Karl Øyvinds bror, Alfred, står det mange navn. Lurer på om det er barn av Alfred? Noen som har tips om hvordanjeg kanne finne ut av det?
  • Jeg har også funnet ut at de hadde en søster som heter Inga Svanhild Tollefsen, 25.05.31 - 15.07.60. Lurer på om hun har noen etterkommere.

Dere har hjulpet meg veldig mye så langt og skulle dere komme over noe mere er jeg veldig takknemlig for innspill.

Jeg er helt nybegynner på dette området og sliter med å sette opp gode søk slik at jeg får riktige treff i Digitalarkivet, men jeg får fortsette å prøve så kommer vel kompetansen etterhvert.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Odd Hilberg Johansen skrev:
  • Jeg har også funnet ut at de hadde en søster som heter Inga Svanhild Tollefsen, 25.05.31 - 15.07.60. Lurer på om hun har noen etterkommere.

 

Ser ikke slik ut:

image.png.5bf4976612aea7d7d29a459885075b4c.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Odd Hilberg Johansen skrev:
  • På dødsannonsen til Karl Øyvinds bror, Alfred, står det mange navn. Lurer på om det er barn av Alfred? Noen som har tips om hvordanjeg kanne finne ut av det?

 

Gitt den vanlige måten å føre dødsannonser på så er det nærliggende å tro at dette er parets barn i venstre kolonne med deres partnere i høyre kolonne. Om dette er felles barn er jo vanskelig å si, men Alfred og Ester Andreassen giftet seg i 1942 og hun var 25 ved vielsen så det virker også plausibelt.

 

https://www.nb.no/items/35e1f99e246594b08e68fcbb0c15488d?page=1&searchText="alfred ingolf tollefsen"

 

Ester døde i 1978, og i dødsannonsen nevnes "barn"/"svigerbarn"/"barnebarn", uten at navn er angitt:

https://www.digitalarkivet.no/view/387/pc00000002303085

https://www.nb.no/items/00edb13d6df4ad4bfbb0b282f37cab13?page=7

 

Jeg sender deg PM med kontaktinfo.

 

Endret av Carl Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Odd Hilberg Johansen skrev:

Jeg er helt nybegynner på dette området og sliter med å sette opp gode søk slik at jeg får riktige treff i Digitalarkivet, men jeg får fortsette å prøve så kommer vel kompetansen etterhvert.😀

Tre nyttige tips:
1) Bruk avansert personsøk og utnytt mulighetene som ligger i geografi, fødselsår og andre kategorier for å avgrense søket

2) Benytt "relatert person" når du vet at det er to personer som hører sammen

3) Bruk trunkering (*) og andre tegn når du er usikker på stavemåten. Navn kan være skrevet på ulike måter, og ofte er transkriberingen feil, og da er det lurt å bruke disse tegnene. Her kan lese mer om søk med spesielle søketegn.

 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Lars.

Jeg har prøvd med avansert søk, men får ofte null svar.

Jeg tar med noen tips fra deg og prøver videre.🙂

 

Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Odd Hilberg Johansen said:
  • Til deg Carl Nilsen: Hvor kan jeg finne dokumentasjon på at Magnhild Maries ekteskap med Karl Øyvind ble oppløst?

 

Carl fant denne opplysningen i lysningsprotokollen for Tinn:

 

7 hours ago, Carl Nilsen said:

Fødselsdato stemmer:

https://media.digitalarkivet.no/view/7350/66

 

Hennes 1. ekteskap oppløst ved dom 1966. Hun er angitt født til Oskar Johnsen og Olga Wik.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg så det. Jeg bare lurte om det om det fantes mer opplysninger enn at hun i lysningsprotokollen opplyste at hun hadde vært gift en gang før.

 

Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.