Gå til innhold
Arkivverket

Familien Bervin bodde i Frankrike til 1429, et spørsmål om når de flyttet fra Norge


Art. Bervin
 Del

Recommended Posts

På 17.2.2023 den 18.08, Art. Bervin skrev:

Bervins etterkommere bor også i Sverige. Jeg fant familien i Sveriges Riksarkiv. Og det er ikke noe poeng i videre søk i Skandinavia.                Takk alle sammen, Art. Bervin

 

@ Art. Bervin

 

Hvis det er slik å forstå at du gir deg idet deltakere her på forum ber deg dokumentere hva som er utgangspunktet for dine spørsmål, så er det rimelig å oppfatte dette som en smule arrogant fra din side.

 

Du har etter det jeg har fått med meg hittil (har ikke lest alle innlegg like godt), startet flere ulike debattråder med det håp om å få folk til gjette seg frem til mulige løsninger på et slektshistorisk problem som er unødvendig vanskelig fremstilt.

 

På bakgrunn av dette oppfatter jeg deg som useriøs, inntil du faktisk kan komme med et dokumentert utgangspunkt for reell forskning. Språklige navnelikheter tuftet på ekstremt tilfeldige funn fra ulike deler av Europa har ingenting med seriøs forskning å gjøre. 

 

Nei, du har nok valgt en fremgangsmåte som aldri vil kunne lykkes, og dermed er det min oppfatning at du trolig har holdt folk for narr i flere uker.

 

Vi vet ikke en gang hva ditt egentlig fulle navn er, eller hvor i verden du befinner deg. Ei heller synes det klart hvorvidt du faktisk er norskspråklig, ei heller hvorfor du har valgt å henvende deg i et norsk forum.

 

Oppsummert så har du en jobb å gjøre for å avhjelpe disse manglene. Om du velger å "stikke av" med uforrettet sak med en gang noen stiller krav, så var det vel heller aldri egentlig meningen at noen skulle kunne få lov til å hjelpe deg.

 

Forstå det, den som kan og vil.

 

Are

 

Endret av Are S. Gustavsen
Korrektur
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjære venn Are S. Gustavsen. Jeg heter Artemius Bervin. Jeg er 46 år gammel. Mitt bosted er Ryssland. Det er ingen dokumenter om forfedrene, og det er umulig å gjenopprette dem.

Nå kan jeg ikke ta en DNA-test, grensen er stengt, utenlandske sosiale nettverk er forbudt, internett under kontroll, på forumet, er jeg gjennom en proxy-server Målet mitt på forumet var å finne ut om folk med etternavnet mitt, hvor de bodde, når. Efter krigen, efter putin, etter resultatet av DNA, vil bostedet til mine forfedre bli bestemt. Ved hjelp av sosiale nettverk vil jeg kontakte dem. Jeg skrev til familien Bervin fra Frankrike for å finne en forbindelse med Norge. Jeg lærte meg norsk for 23 år siden, så mye glemt, ingen praksis, jeg skriver med feil.                                Art. Bervin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.