Gå til innhold
Arkivverket

Ole Martinsen født 1838 i Vivestad, Ramnes


Bjørn Erik Nesta Wiger
 Del

Recommended Posts

Hei. Jeg trenger hjelp til å finne riktige foreldre til Ole Martinsen født 1838 i Vivestad. Han er uekte født og far er Martin Andersen og mor er Inger Olea Christophersdatter eller christensensdatter. Jeg klarer ikke følge foreldrene da det er mange alternativer, men vet ikke hvem som er de rette foreldrene. Veldig takknemlig for hjelp.

 

 Nesta Wiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Lars Kittilsen said:

Hei!

Det kan være en god ide å legge ved ev. lenker. Da blir det enklere for andre å hjelpe.
Ofte er det detaljer som bringer oss videre.

 

Jeg regner med at det er Ole som er født 24. juni 1838 du mener?

https://media.digitalarkivet.no/view/8180/40351/134 (nr 22)

 

 

Hei det stemmer. Jeg følger fint Ole som er min tipp oldefar. Klarer bare ikke å finne ut mer om foreldrene. Ved Oles bryllup er far nevnt igjen (Martin Andersen). Vet ikke hvor far kommer fra eller når han er født. Jeg har flere alternativer ifht mor, men de stemmer ikke når jeg følger de. Jeg er fersk på dette og har tatt opp tråden ut fra papirer etter min mor. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å lese hva som står i kirkeboka, men nøkkelen kan være å se på faddere og andre detaljer.

Her er det flere på dette forumet som er flinke.

 

Det er nok enklere å starte med Inger Olea, fordi det er færre kandidater enn Martin.

Hun er ganske sikkert født mellom 1800 og 1825.

 

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo en del ved dåpen som Lars lenket til.

 

Mor er Inger Olea Christiansdatter som bor hos foreldrene på Tasten eie(?) og far er Martin Andersen som er tjenestedreng på Fjugstad i Borre sogn.

 

Litt usikker på Tasten, men dette passer jo med kandidaten Kirsti fant, fra Tusten

Endret av Matthias Kolberg
  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.