Gå til innhold
Arkivverket

Line Kistine Olsdatter Wangsmo f.8.9.1883 Grytting N


Arnfinn Wangsmo
 Del

Recommended Posts

Jeg prøver igjen om noen kan hjelpe meg å finne Line.Hun var på FT 1900 i Fredrikstad som Eline,kan hun reist til Sverige?Har prøvd før i dette forum uten resultat,har søkt etter henne mange plasser,men uten resultat,Line er søster til min Farfar.Håper noen kan hjelpe meg.

 

mvh

Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Hilde.Hun er ikke å finne i Norge,og ikke har hun meldt noe inn/utflyttinger.Hennes foreldre Ole Monsen Wangsmo og Petrine var i Borge Østfold på FT 1900,de hadde meldt utflytting med noen av de andre barna dit,men ble ikke lenge der før de flyttet ut igjen.Hun er en gåte for oss.

 

mvh

Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Carsten.Den er grei,er ganske godt oppdatert på denne familien bakover og fremover,men mangler Eline.

 

mvh

Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver igjen om noen kan hjelpe meg å finne Line.Hun var på FT 1900 i Fredrikstad som Eline,kan hun reist til Sverige?Har prøvd før i dette forum uten resultat,har søkt etter henne mange plasser,men uten resultat,Line er søster til min Farfar.Håper noen kan hjelpe meg.

 

mvh

Arnfinn Wangsmo

 

Vet ikke om du har denne, med tanke på event. Sverige?

http://www.slaktdata.org/index.php/regsearch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Hilde,men den har vi også prøvd uten resultat med forskjellige navnekombinasjoner.Eline hadde en søster Georgine Bergitte Olsdtr.Wangsmo f.24.12.1874 i Grytting som var i Oslo rundt 1896,(meldte utflytting fra Grytting)men henne finner jeg på FT 1900 i Trondenes og skal da være gift med en Gustav Fritz Scharff f.22.4.1875 i Leipzig Tyskland.Hun ble til slutt gift med Olaf Birger Knudsen den 17.11.1918 i Strinda,så her er det mye løse tråder.Ved dette giftermålet sto det 2 foran henne,så hun har tydeligvis vært gift med Scharff

 

 

mvh

Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt i Folk og slekt i Trondenes, men det eneste som står der om Gustav og Georgine er dette: Frits Scharf, f. Tyskland, g.m Georgine Vangsmo, f. Vesterålen/NO. De bodde under Gansåsbotn og Erikstad.

 

Skal se om jeg finner noe mer om dem i Trondenes Bygdebok.

 

Hilsen Beate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tak skal dere ha.Har ikke tittet innom Forumet i det siste,dette hadde jeg.Det er ikke så lett når de reiste rundt hele tiden.Man får vente og se om det dukker opp noe igjen.

 

mvh

Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.