Gå til innhold
Arkivverket

Innlegg på siden gjentas flere ganger


Åse Anna
 Del

Recommended Posts

Hei Åse Anna!

 

Vet ikke helt årsaken, men jeg ser av noen av svarene dine at du bruker den øverste svar-knappen. Den beholder det som er skrevet i innlegget, slik at du lager et sitat av det. Hvis du bruker den nederste, blå svarknappen unngår du dette. Men om det er dette som er noe av årsaken vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi den som svare trykker på den lyseblå SVAR-knappen. Da siterer man alltid innlegget man svarer på. Det er sjeldent nødvendig, etter min mening, så da er det bedre å bruke den mørkeblå svarknappen litt lenger ned. Tråden blir også unødvendig lang om alle siterer forrige innlegg.

 

Det er bare hvis det er kommet flere innlegg mellom, eller det er et bestemt poeng en vil svare på, at en skal velge den lyseblå SVAR-knappen. Det innlegget som siteres kan redigeres, så en kan stå igjen med de setningene en vil fremheve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller man kan henvise til innlegg nr. (slik det ble gjort i det "gamle" forumet)

 

Innleggnr. finnes i øvre høyre hjørne av hvert innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlotte Korsnes Hagen

Jeg vet ikke om det er avhengig av hvordan man har satt opp i kontrolpanelet, men jeg ha en "Hurtigsvar" boks helst nederst på siden. Jeg trenger ikke klikke på noen av disse "Svar" knappene dere refererer til. Når jeg er ferdig med å skrive klikker jeg på "Post".

 

Det er fordi den som svare trykker på den lyseblå SVAR-knappen. Da siterer man alltid innlegget man svarer på. Det er sjeldent nødvendig, etter min mening, så da er det bedre å bruke den mørkeblå svarknappen litt lenger ned. Tråden blir også unødvendig lang om alle siterer forrige innlegg.

 

Forøvrig synes jeg det er av og til fint å kunne sitere deler av et innlegg slik at det er tydelig hva man svarer på, men er enig at det er irriterende når noen siterer et langt og omfattende innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Overdreven sitering er irriterende, men flere ganger jeg har latt være å sitere og bare svart på overstående innlegg, så har andre svart i mellomtida. Da ser jo svaret mitt rimelig rart ut. Greit å på en eller annen måte få fram hvem man svarer, om man svarer på et konkret innlegg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller man kan henvise til innlegg nr. (slik det ble gjort i det "gamle" forumet)

 

Innleggnr. finnes i øvre høyre hjørne av hvert innlegg.

 

Vær oppmerksom på at dette innleggnummeret er forskjellig, avhengig av hva slags visning du har på forumet. Jeg bruker trådvisning, og da får alle innlegg som er svar på startinnlegget, samme nummer (#2).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær oppmerksom på at dette innleggnummeret er forskjellig, avhengig av hva slags visning du har på forumet. Jeg bruker trådvisning

 

Ja, ja, når du sier det, så...

Jeg aner ikke hva "trådvisning" er engang :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.