Sølvi Løchen Posted October 30 Share Posted October 30 Står det Tosoug eller Tohoug her? Jeg synes det er vanskelig å skille mellom lang s og h i denne kirkeboken, og jeg har ikke funnet variantene ved søk. Kan det være en gammel form for gårdsnavnet Torshov som finnes i Gjerdrum og Enebakk? Enebakk prestekontor, fødte og døpte, 1735 https://www.digitalarkivet.no/kb20060309010939 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Tjernshaugen Posted October 30 Share Posted October 30 Ja, det tror jeg i hvert fall etter å ha lest begynnelsen på gårdshistorien, s. 432, 433: Enebakk bygdebok. 2 : Gards- og slektshistorie for vestre og søndre delen av Kirkebygda og Hammeren med Skåka Sølvi Løchen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sølvi Løchen Posted October 30 Author Share Posted October 30 8 minutter siden, Espen Tjernshaugen skrev: Ja, det tror jeg i hvert fall etter å ha lest begynnelsen på gårdshistorien, s. 432, 433: Tusen takk, det ante meg fordi navneformen Torshov har manglet som fadder-gård i denne kirkeboklisten fra 1719-1735. Da er det altså lang s, Tosoug 🙂 Espen Tjernshaugen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts