Jump to content
Arkivverket

Johan Olsen Sunde f. 1867-1916

M.Olsen

Recommended Posts

Posted (edited)

Hei! Johan var g.m. Online Rasmusd. Stokke. Men hvem var foreldrene hans? Antar han kom fra Sula ett sted utifra navnet. Sliter med finne han, men fant en navnebror på arkivverket som er ett år yngre eller noe sånt, Ser ut til å være fosterhjem/adoptert bort. Kan dette være grunnen, han har ev. tatt den nye familiens etternavn? Er meget usikker og tviler på dette er samme person men kan jo prøve spørre. Ikke så flink til finne sånt lenger. Pga minimale datakunnskaper fikk jeg ikke lagt til en sånn link🧐😱🤷🏻‍♂️

IMG_4106.png

IMG_4106.png

Edited by Marcus Lindgren

Ok, da var det som jeg trodde ingen sv de to jeg fant stemte overens med han du fant😉 Satt faktisk med den boken ikke lenge siden men ikke kommet så langt enda. Var også litt usikker hvilken grend han stod under ell kom fra. Tusen takk for hjelpen👍

• 1 month later...
Posted (edited)

Hei igjen! Bare lurer om er en misforståelse her for i boken står det Ole (Andreas Britanus) Rasmussen mens men du skriver Olsen? Det står også ‘etternavn’ skal vert Austrem, er det samme som Østrem i dag mon tro? Når klikker på de 2 linkene du sendte med fra DA skjer ingenting, står bare å spinner. 

Posted (edited)

Og er det denne Ole Andreas Brethanus (Østrem?) som også ser ut til vere f. 1827 og er sønn av Rasmus Pedersen Spjelkavikgjerde og Anne Olave Olsdatter som er riktig?

Vigsel til Ole Johan Andreas Olsen viser at faren heter Ole Rasmussen, så du misforsto nok svaret til Inge. Det var feil i Digitalarkivet i går. Jeg hadde ingen problem med lenkene nå.

• 1 month later...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.