Gå til innhold
Arkivverket

Isabella (Bella) MacKay, Scotland

Kåre Paulsen
 Del

Recommended Posts

Isabella (Bella) MacKay ble født 17. august 1882 i Lochbroom, Scotland og døde 24. mars 1941 i Inverness, Scotland

Isabella ble gift den 11. desember 1908 i Inverness med William Paterson (1888 - ?)

Isabella og William hadde datteren Mary Jamesina

Noen som kan hjelpe med svar på to spørsmål ?

Hvem var foreldrene til Isabella (Bella) MacKay ?

Når døde William Paterson ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kanskje svare på det første spørsmålet, men må logge inn i Scotland's People først, kan ta det i kveld hvis jeg husker på det ...

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge FindAGrave døde Bella 14. november 1959, William 21. august 1948. Her er det avvik i Bella sin dødsdato. 

https://www.findagrave.com/memorial/183479333/william-paterson

Erected by Bella MacKay in Loving memory of her dear husband William Paterson who died 21st August 1948 aged 59 years also the said Bella MacKay died 15th Nov 1959 aged 77 years dearly loved and sadly missed

Gravesite Details

Spouse: MacKay Bella, Father: *, Mother: *, Age at Death: 59

Family Members

Endret av Lars Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til deg Dag T. Hoelseth for at du vil forsøke å finne svar på spørsmålet om foreldrene til Isabella, i kveld. Blir spennende å se hva du finner.

Og takk til deg Lars johannessen for gravminner til Isabella og William: Da det er med forklarende opplysninger om fødsel og død, er det nok de rette datoer og årstall du har funnet. Ser at jeg tidligere har fått feil årstall for året da Bella døde. Takk for opplysninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isabella var født utenfor ekteskap og kun morens navn (Agriculture labourer Janet MacKay) er oppgitt. Hvis du sender meg e-postadressen din i en pm så skal jeg sende deg kopi av det som står i fødselsregisteret.

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.